Gå til innhold

hva har dere forsøkt av behandling før dere søker om ass.befr.,

Anbefalte innlegg

og hvor lenge har dere holdt på med det?

vi ble prøvere i aug i fjor, men var ikke hos lege før i aug i år. har gått på to doble pergokurer på rad og begynner på den tredje på fredag, etter en pausemnd. jeg har pcos, og har ikke el av meg selv. har ikke blitt så mye bedre av pergoen heller. skal spørre legen om han har noen plan fremover for oss, men lurer på hva andre har gjort.

Fortsetter under...

Hej

Jeg har også problemer med at få ægløsning uden hjælp. Jeg får dog fine ægløsninger på pergo men ingen held. Jeg prøvede to gange med pergo hvor vi selv forsøgte at ramme plet. Efter dette startede jeg på inseminering privat, har gjort dette en gang og skulle have gjort det igen i dag men er aflyst da jeg har for mange æg ( 4 ). Planen er at jeg skal insemineres to gange til og så går vi til IVF. Jeg har mast på min læge da jeg syntes at han har alt for god tid og han er åben for mine forslag.

Husk at få undersøgt dine æggeledere og din mands sædkvalitet, desuden skal der tages et hav af blodprøver - hvis jeg var dig ville jeg bede om at få lavet de forskellige undersøgelser så hurtigt som muligt for det tager lidt tid og ventetid har vi nok af os som ikke kan finde ud af at bliver gravide,

Held og lykke til jer og bare mas på lægen de fleste trænger det....

Annevande

Hei

Ser dere har forsøkt i over et år, og at du prøver Pergo.

Absolutt på tide å starte utredning etter et år.

Hvis jeg var deg ville jeg sendt mannen din til sjekk av sædkvaliteten!!!

Når vi hadde prøvd leeenge så var legen jeg søkte hjelp hos bare interessert i å utrede meg, men mannen min dro på eget initiativ til fertilitetsklinikken i Porsgrunn og fikk sjekket sædkvaliteten.

Den var elendig!!

Så enkelt og greit. Spart for masse undersøkelser og vonde mnd med prøving.

Samme her. Jeg sluttet på p-piller i aug ifjor. Har PCOS. Har mensen kanskje et par ganger i året (men vet ikke om jeg da har hatt el, eller om det bare er en blødning). Gikk til gyn. i april, fikk pergotime. Fikk el og alt så bra ut, men ingen klaff. Prøvde flere kurer, fikk ikke el av alle. Så sjekket mannen sædkvaliteten og den var veldig redusert (ca. 0,5 mill sæd, (normalt er over 20 mill)). Så da var det bare å bli sendt over til prøverør. Dette var i aug. i år. har allerede vært til samtale og om alt går etter planen skal jeg få satt inn egg i uke 49.

Om ikke mannen din har sjekket sædkvalitet, så bør han gjøre det, så får dere ta det videre derfra :o) Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...