Gå til innhold

Ny jobb

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sluttet i den forrige jobben for ca 1 uke siden. Skal begynne i ny jobb i morgen. Er ca 7 uker på vei. Er i tvil om jeg får penger etter den tidligere jobben i tillegg, da jeg sikkert ikke klarer å jobbe sammenhengende i 6 mnd i den nye jobben før jeg går ut i permisjon. Det er vel slik at man må ha jobbet sammenhengende 6 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du ikke klare å jobbe i 6mnd når du bare er 8 uker gravid nå? Planlegger du å sykemelde deg allerede? Når det gjelder utregningen av fødselspengene sier den at du må ha jobbet 6 mnd av siste 10 mnd før du går ut i permisjon, altså inget krav om 6 mnd sammenhengende.

Skrevet

Skjønner godt du tenker på det allerede. Du vet aldri med bekkenløsning eller om du kommer til å begynne å spy til uke 14 liksom. Mye kan skje. Så ikke bry deg om de som svarer seg som ikke klarer å gjøre det i en vennlig tone. Det er ikke alt en kan planlegge. Det gjelder spesielt formen når en er gravid.

De regner grunnlaget ditt ut i fra den lønnen du får i fra din nye jobb. Blir du sykemeldt regnes sykepenger som inntekt når de regner grunnlaget ditt for foreldrepenger.

Masse lykke til.

Skrevet

Fordi jeg jobber som sykepleier på en meget hektisk post. Kjenner mange andre spl som har sykemeldt seg etter bare 5 mnd...self.kommer det an på hver enkelt...uansett..det er en risikofyllt jobb med mange tunge løft og 3 delt turnus..derfor...

Skrevet

Ny jobb jeg også. Du må jobbe fire uker i din nye jobb, før du tar opp sykemelding med fastlegen - hvis du skal få sykepenger. Jobber du ikke 100 % regnes gjennomsnittet av de siste seks jobbemnd før permisjonsstart.

Du trenger ikke jobbe sammenhengende. Og for all del ikke si opp din nye jobb fordi du føler deg for syk til å jobbe. Da taper du masse penger. Du må prøve å holde ut en mnd, før du evt sier noe om det eller prøve å få kollegene dine til ta de værste løftene. Lykke til - håper helsa holder så lenge som mulig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...