Google Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Etter å ha fått en positiv test i går, sniker jeg meg inn her til dere. Har et par spørsmål, Jeg hadde første dag i siste mens søndag 07/10. Er jeg da 3 eller 4 uker på vei? Er jeg 3+2 eller 4+2? Jeg har forstått det slik at man bør går til lege ca i uke 8. Er det riktig? Jeg ønsker å ta en tidlig UL ca i uke 9-10. Må jeg ha noe henvisning fra fastlegen min eller kan jeg bare ringe direkte? Er det noen som kan anbefale sted for UL i Trondheim? Ble litt mange spørsmål, men dette er nytt for meg. Er første for min del..:-)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 heisan du regner fra 1 dag i sist mens. tidlig ul må du ha henvisning fra fastlege
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Gratulerer! Som nevnt over regner du fra første dag for siste mensen. Når man går til lege første gang er litt ulik fra person til person. Noen går privat og går da ofte til lege allerede i uke 6. I hovedsak tror jeg egentlig første kontroll hos lege pleier å være i uke 12. Men ønsker du tidligere tror jeg ikke det er noe hinder, ring din helestasjon og si at du er gravid og vil komme på kontroll. Du kan også nå ringe og få tid hos en jordmor slik at du tidlig kan spørre om alt du lurer på. Ønsker du tidlig UL så må du enten ha en henvisning fra fastlegen eller så kan du avtale tid direkte med en privat klinikk. Er ikke fra Trondheim så jeg vet ikke hvilke private klinikker som finnes der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå