Gå til innhold

Sovner babyen deres av selg selv eller må dere amme/bysse/trille vogn?

Anbefalte innlegg

Det sies at man skal lære babyen å sovne selv uten pupp i munnen eller byssing/bæring. Vel... hvordan gjør man det?? Snuppa sovner gjerne ved puppen og vil helst sove på meg... Hvis jeg lirker henne over i senga uten at hun sover dypt våkner hun fort. På natten gjelder av en eller annen grunn andre regler... hun sovner på puppen og kan straks legges i sengen sin. Hmm. merkelige greier dette...

Eneste gangen hun sovner av seg selv er på badematten på badet hvis vaskemaskinen står på, men det får jo være grenser for å lage merkelige uvaner, kanskje???

Fortsetter under...

Hehe, rare dyr dette :-) Her avhenger det litt av dagsformen, men jeg liker jo også at hun sover på meg, da sover jeg og.... Tror du det er vanedannende allerede nå? Vi får ikke håpe det :-)

Med oss varierer det veldig. Hvis hun ikke har vondt i magen, kan jeg legge henne uten at hun sover veldig tungt. Men hvis hun har litt luft eller plages litt med smerter, er det kun oppå mamma eller pappa man kan sove :-)

Jeg lurte fælt på dette med førstemann og slet meg ut for å ikke venne til henne uvaner. Resultatet ble at jeg var utslitt av å passe på uvaner når hun ble gammel nok til å huske vanene. Når det gjelder så små som vi har tror jeg ikke de husker fra 12 til middag, så mitt motto er: "Whatever works". Spar heller kreftene til de faktisk husker ting!

Minsten sovner av seg selv. Det er sjelden jeg legger han sovende. Om han sutrer etter jeg har lagt han er det som oftest nok å sette smokken på plass igjen så roer han seg.

Har sove-spise-rutinene slik (eller: jobber mot dette, er der nesten) at mat alltid er etter søvn: Altså, om morgene: våkne, spise, stelle, våkentid, sove og gjenta! Da unngår vi å amme i søvn og han er lettere å holde våken lenge nok til at han spiser seg helt mett!

Vi skal ikke være så redd for å lære babyene uvaner nå når de er så små. Nå trenger de nærhet og å føle seg trygg, og da ordner det meste seg. Det er når de blir rundt 6 mndr at vi må begynne å tenke på dette med uvaner.

Det er nå sånn jeg har forstått det ihvertfall :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...