Gå til innhold

Keisersnitt St Olavs - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg har termin i midten av januar 2007, og må ta keisersnitt pga tidligere operasjoner i livmor. Det er veldig mange rundt meg som har "velmenende råd" om keisersnitt mm. Jeg er veldig urolig for snittet, både selve operasjonsdagen og i dagene etter. Jeg har tidligere hatt 5 omfattende operasjoner (bl a èn tilsvarende keisersnitt) og blir skremt av alle som også uten å bli spurt deler av sine "erfaringer". Dvs det de har hørt om KS, ingen som faktisk har hatt det selv. Er selvsagt ekstra sårbar for tiden, og tar ekstra tungt på at enkelte uttaler seg som de skulle vært leger. I tillegg synes jeg det er vanskelig å be folk passe sine egne saker, og ikke stresse meg. Det er så mye hormoner i sving.

Kan noen fortelle meg om det er sant at man kun tar KS på St Olav mandager? Og litt om egne erfaringer, hvilke leger som er ok under inngrep. Har vi med oss mange (JM, anestesi) osv? Jeg har full tillit til sykehuset, men gruer meg fortsatt endel.

Jeg skal til samtale i morgen og få dato. Er det ting jeg bør spørre om? Noen som har vært i samme situasjon som kan hjelpe?

Hilsen nervøs

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10839527-keisersnitt-st-olavs-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får vel høre det meste på samtalen sikkert.. Slapp helt av, dette går veldig bra! =)

Jeg tok mitt andre snitt på St Olav i april i år. Det var under noe spesielle omstendigheter, men jeg kan fortelle deg om min erfaring derfra.

Mitt var på mandag, men det tror jeg ikke er eneste dag de tar snitt på nei. Det høres jo helt vanvittig ut!

Jordmødrene på føde/barsel vest var fantastiske, får ikke fullrost de nok. Jeg var der på morgenen før snittet ble gjort, og i 4 dager etter snittet. Fantastiske mennesker. Mine gynekologer (som utførte operasjonen) var Dr Bolås og Dr Myklestad. De er flinke og gode synes jeg. Jeg hadde 12-13 personer inne på rommet i tillegg til meg selv og sambo. Det var operasjonssykepleiere, jordmor, barneleger, barnepleiere, anestesi og gynekologer. Sitter igjen med en fullstendig god følelse etter det snittet. Alle var så rolige og flinke med meg, de snakket med oss og forklarte hele tiden.

Slapp av, de er veldig flinke på St Olav. Jeg søker meg bort fra mitt lokale sykehus og til St Olav for å føde denne gang, jeg skal ha ks igjen da (nr 3). Føler meg mye tryggere på St Olav etter det vi opplevde sist gang.

Lykke til!!

Bare mandager....tviler jeg på, selv om jeg faktisk skal ha på mandag selv, men dette pga at jeg ba om d selv...

vet derimot at flere og flere planlagte KS blir nå lagt t Orkanger, selv fikk jeg st.olav, for noe annet ble uaktulet for min del, sånn r d og ha sterke meninger.. ;-)

de virker helt enestående der, har ei veninde som gjorde d for 2 mnd siden.. og hun var bare kjempefornøyd m absolutt alt

når jeg var t samtale fortalte legen hvordan inngrepet blir, hva jeg eventuelt kan komme til og kjenne osv

Jeg skal ha snitt nå den 20 og det er på en tirsdag, så da er det med mandager bare å se bort ifra værtfall:o))

Jeg har også søkt meg over til St. Olavs denne gangen pga dårlig behandling /erfaring med sykehuset her i byen ved forrige vaginal fødsel.(Kristiansund)

Ser frem til å være på St. Olavs og tror jkeg kommer til å føle meg mye tryggere selv om dette er nytt for meg også:o)

Annonse

Har bare gode erfaringer fra St Olav jeg ja, både fostermedisin, føden, med operasjonen, barsel, nyfødt intensiv osv osv. Var innom en del plasser i løpet av Mikaels tid der, og dette sykehuset og de som jobber der får mange stjerner av meg. De gjorde det de kunne for både meg og Mikael (og mannen selvfølgelig), og det er godt å tenke på. Mye var vondt mens vi var der, men alle der var veldig tilstedeværende og støttende for oss. Nå gjorde lokalsykehuset også det de kunne, det er ikke det, men jeg føler meg så uendelig mye tryggere på St Olav enn her hjemme..

Dere skal føle dere trygge dere som skal ha ks der.. =)

Søskenbarnet mitt hadde keisersnitt en torsdag for ikke mange ukene siden, så ikke bare mandager;) Men hvis du har spesielle behov anbefales det å ta keisersnitt tidlig i uken og ikke rett før helg da det er mindre folk på jobb i helgene;)

Fått dato 7. januar på St Olav. Tror jeg pga tidligere operasjoner må / bør ta det der og ikke på Orkdal. Bittelitt "komplisert" historikk;) Skjønner ikke hvorfor du må dit, bor du i den retningen?

Jeg bor i Trondheim.

Jeg snakket lit m legen om akuratt dette når jeg var inn t siste samtalen ang KS, de har begynt og legge mer og mer planlagte, ukomliserte KS over til Orkanger, dette pga kapasitet osv.

jeg fikk også på st.olav, men jeg ba spesielt om det og fikk innvilget dette fordi jeg har vært en del på sykehuset til samtaler og undersøkelser... jeg bor selv i Tr. heim og ville være her blant annet pga mann og barn..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...