Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 hej Vi har veldig lyst på en liten en, og ta et opphold i studiene 1 år. Han jobber, jeg studerer. Noen som har noen erfaringer dere vil dele med meg? Både postive og negative.. : ) hvordan var det feks å begynne å studere igjen? Nysgjerrig..
AnitaTrymLucasFrida Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Jeg vendter mitt tredje barn nå i mars. da har jeg fått to barn i den tiden som jeg har studert. jeg har ikke hatt noen form for permisjon å synes det har vert veldig greit. Pappaen har vært hjemme.
*enda et nusk i vente!:)* Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Jeg har en sønn på 14 måneder nå og studerer, og det går kjempe bra!! jeg begynte på skole nå i høst og samboeren min jobber. Utsatte studiene ett år pga av at jeg ville være hjemme med sønnen min det første året og har ikke angret ett sekund. Ett år fra eller til har jo INGENTING og si!! blir da ferdig med studiene en dag uansett! Jeg føler jeg har mere tid til sønnen min nå enn om jeg hadde jobbet. kortere dager på skolen, fri i helgene og flere ferier i løpet av året, og laaang sommerferie! og skolearbeidet tar jeg etter hans leggetid:) Blir nok enda et år pause fra studiene på meg, da jeg har blitt gravid igjen:) har termin i juni, så ser ut som jeg får fullført dette skoleåret:) Det var ikke planlagt denne gangen, men jeg ser det ikke på som noe problem angående studiene... Har flere venninner med barn som også studerer og det går bare fint der også! Så jeg vill ikke si det er noe problem å få barn i studietiden, heller en stor fordel!!)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Enig i at det er en fordel å få barn under studietiden. Har en på 3 å venter nr 2. Trur man er mer fleksibel å har mer tid til barnen som student enn i full jobb. Og så er man nesten garentert barnehageplass hvis man har en del studieansinitet. Man trenger ju ikke å ha permision fra studiene i ett år, hvis far er hjemme på tidskonto kan du likevel få ett års födselstipend.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå