Gå til innhold

Da var vesle Tuva født:)

Anbefalte innlegg

tenkte eg skulle fortelle litt om fødselen, slik at dere som er førstegangsfødene ikkje bare får høre om skrekkfødsler:)

eg hadde termin 15.11. og var forberedt på å gå til termin, noko eg da ikkje skulle gjer alikavel:)

Onsdags morgon, den 24.10 klokka 11.30, satt eg og spillte på dataen, da det uten noko forvarsel smalt i magen min og eg kjennte noko vått som silte mellom bena. Sekunder etterpå kom den første ria og eg klarte knapt å gå inn på soverommet, der pappaen låg og sov. eg fekk fortalt han at vannet var gått (han skjønnte ikkje hvilket vann som var gått før eg spurte han om han såg at buksa mi var en smule våt) da vart det fart i han:) Riene kom med 2 min mellomrom med en gang vannet gjekk og pappaen løp rundt og ville ringe føde og reise med en gang:) eg sa at dette tok nok tid, selv om riene kom med 2 min melomrom, men når mamma fekk høre at dei kom så tett sa hun at vi måtte ringe og høre om vi kunne komme med en gang for det var nok ikkej lenge til pressriene starta. føden var enig og vi kom oss i bilen i full fart. riene var så vonde at eg måtte ligge strak ut i baksetet og før vi begynnte å kjøre ut av tunet, kom dei med knappe 1-1 1/2 min mellomrom!!! vi har ca 20 min å kjøre til sjukehuset, så halvegs på veien kjennte eg plutseleg at eg måtte trykke og eg ropte frem til mamma som kjørte og pappaen at "no må eg trykke" nogså måtte eg bare trykke for harde livet for det var umulig å holde igjen:) gjett om det vart panikk i forsetet da:) fekk beskjed om å knipe igjen og da brølte eg tilbake at det var umulig:) men eg trykte en knyttneve opp mellom bena for å prøve å holde henne inne i hvert fall til vi var kommet frem. Eg gledet meg til å få lystgass for pressriene gjorde vondt men dei var ikkje uoverkommelige:) da vi endeleg var fremme, vart eg hentet på akutten av 2 jordmødre med ei seng og vart trilla i full fart opp til føderommet i 7 etasje. Da vi var oppe, måtte bare spørre om eg virkelig kunne presse når eg følte trang til det, ( var redd for at eg ikkje hadde åpning nok og ag eg skulle revne) og da dei sjekket meg, lo dei litt og beskjeden var at, jada, det kunne eg for det var full åpning og hodet var synleg:) eg trykke på alt det eg hadde for hver ri og da hodet sto fast i åpningen fekk eg beskjed om å ikkje trykke, bare pese slik at ria kunne skyve hodet ut selv. Eg pusta og pesa og plutseleg var hodet kommet heilt ut og eg fekk beskjed om at det var bare snakk om 1-2 rier til så var jenta mi ute. Følelsen da heile hun kom ut var ubeskrivelig! Det vart plutseleg veldig varmt og vått der nede og noko stort bare glei ut av meg. alle smertene forsvant da hun glei ut og ein slimete,blodig og gråblå, men nydeleg, jente vart lagt på brystet mitt:)

Fødselen begynte 11.30 og 12.18 var jenta mi ute:) Eg brukte ingen bedøvelse og vart ikkje klippet og revnet ikkje ei lita rift engang:)

Vesle Tuva Elise var 3130 gram og 49 1/2 cm lang:)

Det gjorde vondt men ikkje så vondt at eg ikkje vil gjøre det igjen, for det gjør eg med glede no når eg ser resultatet:) Så no forlater eg dere og ønsker dere lykke til fremover og krysser fingrene for at dere får ein like lett og rask fødsel:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10839048-da-var-vesle-tuva-f%C3%B8dt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

hei vennen=) får gratulere deg her å=) Tuva er jo så herlig, gleder meg masse til lille tulla mi kommer å, så blir det trilleturer =) gi lille nurk en stor klem fra meg,så snakkes vi:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...