Gå til innhold

Lite melk? HJELP noen.. Expat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min er 3,5mnd og fullammes. de siste dagene har han vært litt urolig, og virker ikke som han får nok mat. Det tar litt tid før melka kommer ordentlig, og han blir sur og suger ikke lenge nok av gangen til at melka kommer skikkelig. Når melka først kommer spiser han så han blir fornøyd, men fort sulten igjen. dette gjelder forsåvidt på kvelden. har prøvd drikke mye vann, ammete, men ser ikke ut til å hjelpe.

prøvd pumpe, men kommer 50ml på 15min.. hva skal jeg gjøre?vil så gjerne fortsette m ammingen. Han er forresten ca 6300gr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det finnes nesespray som hjelper på mot utdrivningsrefleksen, kanskje d kan være noe og prøve ? Syntocinon heter den forresten.... men bare legg han ofte til brystet, d kan også hjelpe.... d at de blir fort sulten kommer også av at morsmelk fordøyes lett...

Skrevet

Økeperiode er helt vanlig ved 3mnd. Ta det med ro, deleger evt arbeid med dåp/navnefest... Sov mye, spis godt... Det at han spiser ofte på kveld er veldig godt for hans vekst og annen tilfredshet. Se også etter tannfrembrudd eller tannkløe!

Skrevet

hvis du mente at 50ml på 15min var lite.. så tror jeg det er forskjellig fra person til person, men jeg pumper rundt 150-200ml og det tar fort en time det altså, avhengig av om jeg får stråle eller ikke.. men utifra det du lurer på tror jeg kanskje det beste er å la han spise så ofte han vil, om han ikke blir mett vil han jo gjøre tegn til å ville ha mer. det er vel sånn selvregulering fungerer. kanskje han er urolig av andre grunner?

Skrevet

å pumpe ut 50 ml på 15 minutter høres ikke mye ut, men behøver ikke indikere at du har lite melk. Samtidig finnes det ingen som får ut mer av brystet enn babyen din!!! Mange kvinner får ut lite med pumping - det skal du ikke tenke på. la barnet spise når det vil, og du skal se at det roer seg om noen dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...