Gå til innhold

April: Svelge slange. Gastroscopi. Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Må kanskje gjennom det, og gruer meg noe forferdelig. Noen som har prøvd dette? Eller som vet hvor stor den slangen er som man skal svelge? Er det mulig å få gjort det i narkose kanskje?

Har lest om det på nettet, men hvis noen har gjort dette i virkeligheten så vil jeg gjerne høre.

Fortsetter under...

Jeg har ikke gjort det selv, men jeg har sett på flere ganger. Mitt inntrykk er at det ser mer ekkelt ut enn det de som har gjort det sier at det er. Jeg mener å huske at slangen er ca 1 cm i diameter. Du kan få en slags bedøvelsesspray i svelget som nedsetter brekningsrefelksen, men ellers sies det at det å være flink til å svelges selv er den beste medisin. Jeg tror dette utføres i narkose bare når det er helt nødvendig - f.eks på mennesker som ikke kan samarbeide - store handicap etc. Lykke til!

Jeg har gjort det og det var en grusom opplevelse. Føder igjen, men tar ikke gastroscopi på nytt. Det sier vel sitt. MEN det skal nå sies at vi er jo alle forskjellige og for du trenger jo ikke ha samme opplevelse som jeg hadde.

Kjenner mange som har gjort det, og det er nok ikke å skyve under en stol at det er FÆLT... Men alle jeg kjenner har klart det greit likevel, så det gjør nok du også!! Men å grue seg er ikke feil, det kan faktisk gjøre opplevelsen lettere å takle... Bedre å vite hva en går til og kanskje se for deg at det er VERRE enn det faktisk er...

• 9 måneder senere...

Jeg skulle svelge slangen i dag. For å si det sånn, den slangen var drit stor, kamera var faen like stor som tommelen min. Jeg drakk noe før, som bedøva hele halsen . Fikk og noe rundt munnen som jeg skulle holde oppe og ikke bite i slangen liksom , gjorde det jo enda verre. Så tok de ned slangen. De sa jo at jeg måtte puste gjennom nesa, men det funka faan ikke. De sendte slangen ned, jeg fikk ikke puste, føltes ut som noen kvelte meg, jeg gråt serriøst der, så de ga meg to sprøyter med noe dritt så jeg skulle roe meg ned, følte meg helt dopa og svimmel, klarte ikke gå etterpå engang, legene holdt meg pinfast hele tida og tvang det liksom i meg. Men klarte ikke mer, fikk helt angst når de pinholdt meg der, så jeg gadd ikke. Var serriøst noe av det jævligeste jeg har gjort i hele mitt liv. Kommer aldri til å gjøre det igjen, ALDRI.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...