Gå til innhold

I nettbanken.. Hvorfor står det disponibelt 19 433 kroner, men på saldo at jeg har minus 89 kroner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lønningsdag, hurra! Men hvorfor står det minus på saldo? Har det skjedd noe feil med lønningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er ikke blitt skikkelig registrert enda..

Skrevet

Neida, ingenting feil. Det er bare det at beløpet blir registrert som disponibelt før saldoen blir oppdatert.

Skrevet

overføringen er ikke ferdig.....

Skrevet

Kan jo være fordi du hadde minus 89 kroner før du fikk lønning. Ordner seg nok, men det hender det står et sånt beløp på saldoen

Skrevet

Det betyr at lønna di er inne på konto, men ikke bokført enda. Når banken har bokført de (sannsynligvis i kveld eller natt), blir de stående som saldo.

Skrevet

Pokker så lang tid det tar. Banken er sugen på rentene? Det har stått sånn siden tidlig i morges.. Nå har jeg betalt regningene og lånet, så det står at jeg er 15 000 i minus, med RØD SKRIFT. Blir stressa av det, jeg :-)

Skrevet

Dessverre så har bankene mulighet til å gjøre slik. Alt som går inn på konto, bokføres dagen etterpå. Alt som går ut av konto, bokføres samme dag. Dette betyr at du ikke bør bruke 18.000 på noe i dag, da du faktisk vil få overtrekksrente på det. Jeg ble helt sjokkert da jeg fant ut dette en gang. Jeg oppdaget at jeg hadde fått overtrekksrente, og ringte banken. Jeg har aldri hatt minus på min konto. Da fikk jeg dette oppgitt som årsak. Nå vil jo ikke denne rentekostnaden bli noen store beløp da, men prinsippet. La oss si du vant en million på lotto, og du brukte en haug med penger den dagen du så det sto på konto......Da hadde du nok fått endel i rentekostnad på det.

Skrevet

Opplevde at min bank holdt 3000 dollar i 30 dager engang. Det var rimelig irriterende!

De sa det var fordi jeg var "ny" kunde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...