Gå til innhold

Dere som bruker/har brukt postafen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte kan man ta de? 1 gang om dag? Fikk dere skrevet dem ut av lege eller kjøpe du dem allikevel? Tror jaggu jeg må kjøpe meg sånne. Går svært dårlig her i gården nemmelig, men værst på kveldene, og da gjør det jo ingenting om man blir trett:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går daglig på Postafen. Legen har skrevet de ut til meg fordi de er de eneste allergimedisinen man kan ta når man er gravid/ammer. Hvertfall som de er sikre på at ikke gir fosterskader.

Jeg har brukt disse under de forrige sv,skapene mine og nå. Ungene mine er friske og raske , så jeg kan ikke tro de har tatt skade av dette.

Jeg tar en om kvelden før jeg legger meg.

Du får de billigere om du får resept på de.

Skrevet

Høres jo veldig bra ut. Har snakket med legesekretærene, og de vil ikke en gang gi meg legetime slik at jeg kan snakke om kvalmen min. Er nok noe som hører til, sa de... Tenkte derfor ta litt affære selv å kjøpe postafen:) Slik at jeg kanskje får spist litt. Virker den hele neste dag dersom du tar den på kvelden?

Skrevet

Prostafen er ikke den eneste allergimedisinen du kan ta..

Polarmin gikk jeg på i forrige svangerskap mot pollenallergi.

Skrevet

postafen er vel reisesyketabletter? er det det samme som allergimed.?

jeg kjøpte i dag, uten resept, fordi jordmor sa det var helt ok. men har ikke merket noe bedring enda.

Skrevet

Jo postafen er en reisesyketablett som du får uten resept på apoteket. Selv fikk jeg resept på afipran, det hjelper noen ganger ihvertfall

Skrevet

Jordmor anbefalte meg å ta postafen, siden jeg er forferdelig kvalm døgnet rundt. Hun sa at jeg skulle prøve det i én uke først.

Jeg hadde fortalt at jeg sliter med å sove om natta pga kvalmen, og derfor sa hun at jeg burde ta en postafen ca en time før jeg legger meg. Hun sa at mange som tok den om kvelden også slapp unna værste morgenkvalmen. I tillegg gjør den at man kan bli ganske så trøtt, og da er det jo greit at dette skjer på natta... ;)

Jeg slapp ikke unna morgenkvalmen, men jeg fikk i alle fall sovet litt i løpet av natta! Har ikke turt å ta postafen så mange ganger, er redd for at det kan være skadelig for babyen om jeg tar det for ofte. Men hør evt. med jordmor eller lege om dette.

Man skal ikke ta fler enn én postafen om dagen som gravid! -Det står 1-2 om dagen i pakningsvedlegget, men dette gjelder ikke for oss gravide...

Skrevet

I forrige sv.skap tok eg postafen dagleg i 3 mnd ca.....Og ungen har ikkje tatt skade av det...

Høyrest ut som tull at dei ikkje vil gi deg legetime..Dei har da ingenting med kva du skal til legen om....Meiner no eg....

Eg fekk det utskrevet på resept av legen.Men ein kan kjøpe det reseptfritt på apoteket...

Skrevet

Jeg har fått høre at postafen i utgangspunktet var allergi-medisin som også gav godt efffekt mot reisesyke.

Postafen var det eneste min lege kunne finne i felleskatalogen hvor det stod at kunne taes av gravide og ammende. Grunnen er at det meste av allergimedisin er nye produkter og de har ennå ikke fått prøvd ut effekten på foster.

Jeg tar de pga av allergi som sagt og vet ikke åssen de virker mot kvalme. Men jeg har aldri vært kvalm i noen av mine sv.skap. Vet at moren min var det når hun gikk gravid, så jeg syns egentlig det har vært litt rart at jeg ikke har blitt det. Så jeg velger å tro at de faktisk tar litt av kvalmen.

Jeg merker ikke noe til det med å bli søvnig av de. Men jeg tar de jo om kvelden så det har kanskje noe med det å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...