trebarnsmamma? Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Samboern min har kjøpt med lunch til meg fra Godt Brød, og der hadde de påstått at gravide kan spise pastrami - jeg trodde det var rått kjøtt jeg som bare har blitt tørket???
Jippi! Maibaby! Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Pastrami er varmebehandlet, så det tror jeg du trygt kan spise...
trebarnsmamma? Skrevet 6. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2007 Og du er helt sikker? Jeg har ikke fått i meg noe mat i hele dag, så burde liksom prøve å spise litt.
BarnNr.4 :) Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 pastrami kjøtt har jeg spist myye av.. har ikke tenkt over at det kan vere rått, men det tror jeg ikke.. men det er jo norskt, så ingen fare...
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Det står på gilde.no at pastrami er lettrøkt. Men jeg aner ikke hva det innebærer av behandling og om det da er varmebehandlet.
trebarnsmamma? Skrevet 6. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. november 2007 Ok, hmmm. Litt usikker på om jeg tør å spise det altså. Vil ikke utsette bebisen for evt toxosmitte.
Gjest Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 Ja, det er varmebehandlet. De fleste røkte skinker er også det - altså både kokt og røkt. Du kan trygt spise både pastramien og brien fra Godt Brød. (Brie er pasteurisert)
trebarnsmamma? Skrevet 6. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. november 2007 Ok, takk for svar Martinmamma Virket som om du er sikker i din sak? Da er det vel trygt
Gjest Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 Ja jeg er sikker (kokk og jobber i bransjen) :-) Kos deg med maten.
trebarnsmamma? Skrevet 6. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. november 2007 Supert :-D Tusen takk :-D Da skal jeg prøve å spise bittelittegranne (er så kvalm :-/)
RaPe Skrevet 6. november 2007 #11 Skrevet 6. november 2007 kjøpt fra ferskvaredisk??? Hvis ikke, er det jo nå påstått at vi helst ikke bør spise vakumpakka kjøttpålegg i det hele tatt pga listeriabakterier eller noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå