Gå til innhold

Ang nattmåltid

3 små!:) Gutt, gutt og jente!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lillegutt på 3 mnd og 4 dager får mat én gang om natten, sånn ca rundt halv fem- halv seks... Men nå den siste uka har han sovnet når jeg har vært inne hos ham og gitt ham smokken på vei ut på kjøkkenet for å lage mat (han får bare mme), så jeg har liksom måttet vekke ham igjen for å gi mat... Det jeg lurer på da er om han like gjerne bare kan hoppe over nattmåltidet eller om han fortsatt bør ha det når han er så liten? Noen som vet? Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren mmin har utelukkende fått MME siden hun var 2 mnd. Hun begynte å sove hele natten da hun var 11 uker. Hun fikk siste flaske kl 23.00 og kunne sove til kl 08.00. Det er bare å la han sove, for han regulerer det fint selv:) Neppe noen fare om at han ikke får i seg nok. Det du derimot vil kunne merke er at han kanskje spiser oftere og litt mer utover kvelden. Såkalt "clusterfeeding". Han fyller da opp et lite matlager for natta:) Og da er han mett til tidlig på morgenen. Får du til dette, skal du være kjempeglad, for mer enn 6 timer søvn i strekk er utrolig deilig spør du meg:)!!

Skrevet

Heisann

Jenta mi er akkurat like gammel som gutten din. Og jeg lurte også på det samme. Men jeg har valgt å bare la henne sove videre. Men hun begynte med det tidligere. altså å sove natten igjennom. Nå sover hun mellom 9-10 timer i strekk. Jeg har ei fornøyd og grei lita jente på dagen. Men grunnen til at hun kanskje sover så mye på natten er fordi jeg ikke får henne til å sove på dagen.

Tror du kan la være å vekke han for å gi han mat. De våkner som regel selv når de er hungrige..

:-)

Skrevet

Takker for svar:) Kommer til å prøve i natt... Merker jo ganske fort om han faktisk er sulten eller ikke;)

Skrevet

Hehe:) Nå fikk jeg flash-back her! Jeg holdt på med det samme: Gikk på kjøkkenet for å lage mat, og kom inn igjen til en sovende baby. Jeg lå våken og ventet på at hun skulle våkne igjen, og alt ble bare tull! Men så begynte jeg å gi smokken, og da sov hun. Du må nok belage deg på noen våkennetter, fordi du venter på at han skal våkne igjen, men det går fort over:)

Skrevet

I natt var andre natt uten matservering for lillegutt og det har gått fint egentlig. Første natt var det smokk 4 ganger og startet dagen kl07. I natt var det smokk 2 ganger og ca kl 07 sto vi opp:) Spennende å se om det fortsetter sånn!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...