Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #1 Del Skrevet 6. november 2007 Hei. For snart 4 år siden tok jeg abrot. Det gikk fryktelig inn på meg og selve opplevelsen på sykehuset var aldeles forferdelig for meg. Virker veldig som det er forskjell fra sykehus til sykehus. Jeg har angret mye i ettertid, men ikke så mye på aborten har jeg kommet frem til. Mer på at jeg var uforsiktig og ble gravid. Nå prøver jeg og den fantastiske kjæresten min å bli gravide. Jeg hadde aldri fått han (tror vi begge) viss jeg hadde hatt ett barn fra før. Vi har bare prøvd i noen mnd, men jeg er så fryktelig redd for at den aborten jeg har tatt skal ha noe å si på om jeg kan bli gravid nå??? Noen i samme situasjon?! For meg som akkurat var blitt 17 år var det en riktig besluttning fordi om den er veldig tung og noe jeg så gjerne skulle vært foruten!!! (viss det er noen som trenger å snakke med en som har tatt abort svarer jeg veldig gjerne på det!!! støtte og råd er vitkig!!! "få lettet på trykket" tror jeg er veldig viktig!!!) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10836618-har-tatt-abort-pr%C3%B8ver-n%C3%A5-%C3%A5-bli-garvid-kan-det-ha-noe-%C3%A5-si/
Gjest Skrevet 6. november 2007 #2 Del Skrevet 6. november 2007 Hei! Så fint at du ønsker å hjelpe andre da! Er nok sant det der med at du ikke hadde møtt kjæresten din hvis du ikke hadde gjot det valget for lenge siden. Kanskje på tide å innse at anger og dårlig samvittighet ikke har noe for seg, og at du gjorde et riktig valg? For at en skal bli steril av en abort må det ha vært noe som gikk galt under inngrepet, eller i ettertid, som en infeksjon. Du var vel på kontroll en stund etter aborten? Og da ville de sett om ting ikke var normalt. Jeg tror ikke at aborten har skapt problemer for deg, hvis de ikke fant noe på den kontrollen, eller at du ble akutt syk med infeksjon i etterkant av aborten. Lykke til med prøvinga! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10836618-har-tatt-abort-pr%C3%B8ver-n%C3%A5-%C3%A5-bli-garvid-kan-det-ha-noe-%C3%A5-si/#findComment-10837678
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #3 Del Skrevet 6. november 2007 Hei, jeg trenger virkelig litt hjelp. Jeg er gravid med nr 4, og vurderer om jeg skal ta abort. Jeg har termin to uker etter vårt planlagte bryllup og to uker før bryllupsreisen. Vi har heller ikke så veldig god plass i huset. De tre andre er veldig tette, så dette vil bli en liten attpå klatt. Kan du fortelle meg litt om tankene dine rundt det å ta en abort ? Det jeg er redd for er at tankene mine, dersom jeg tar abort, er at hvert år på termin dagen vil lure på hvordan han/hun hadde sett ut, hvordan det hadde vært med en liten. Men oppmot alt det praktiske er jeg veldig forvirret. Dette ble litt rotete, men jeg håper du skjønner litt hva jeg tenker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10836618-har-tatt-abort-pr%C3%B8ver-n%C3%A5-%C3%A5-bli-garvid-kan-det-ha-noe-%C3%A5-si/#findComment-10839171
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #4 Del Skrevet 6. november 2007 Heisann. Jeg er ikke HI, men jeg har også hatt en abort og kan komme med mine tanker hvertfall, enn om det ikke skulle hjelpe.. Jeg hadde en abort i tidligere i år, jeg var veldig frem og tilbake om hva jeg skulle gjøre og jeg hadde akkurat de samme tankene som du har, om bursdager og hvordan babyen ville sett ut og slike ting. Situasjonen var vanskelig, men i etterkant ser jeg at det var den riktige avsgjørelsen for meg. Nå kan jeg ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg slet ikke nevneverdig med det i ettertid, jeg ble jo selvfølgelig litt emosjonell av å se nyfødte babyer og slike ting, men jeg trodde det skulle bli verre enn det var. På termindatoen tenkte jeg på hvordan ting hadde vært for meg nå, men jeg vet at det var det rette for meg, og jeg angrer ikke på avgjørelsen min den dag i dag. Du må bare tenke godt i gjennom hva du selv føler er riktig, det riktige for deg kan være å ta en abort og kunne konsentrere deg om å være tilstede for de tre barna du har, og gjøre ditt beste for å være en god mamma for dem. Valget er ditt, og det er ingen som har rett til å dømme deg! Jeg håper du ble litt klokere på dette, og jeg ønsker deg lykke til med valget ditt, uansett hva du gjør! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10836618-har-tatt-abort-pr%C3%B8ver-n%C3%A5-%C3%A5-bli-garvid-kan-det-ha-noe-%C3%A5-si/#findComment-10840077
isi* med liten januar spire!! Skrevet 6. november 2007 #5 Del Skrevet 6. november 2007 Hei Hei. Jeg kan gjerne prate med deg "privat" på meld her viss du vil det. Mine tanker rundt før jeg tok aborten var mye forskjellig, men mest rettet mot utdanning, hva mine foreldre ville si (enda jeg hadde fast kjæreste) og om "livet mitt var over". Nå når jeg prøver å bli garvid tenker jeg jo at det er det beste som kan skje meg og at livet tar en ny vending som jeg er klar for!!! Sammen med kjæresten min!!! Dere er jo så heldige at dere har fått tre (helt sikkert) herlige barn. Noe meg og min tenker mye på er jo dette med plass og oppvekst penger å alt dette... Du må jo tenkepådeg selv her! Ingen er tjent med en mor som ikke er MAX lykkelig men bare sliten... Du har fått tre stk. Jeg tror at self vil du tenke på dette med hvordan ville det se ut,hvilke følelser ville det gi deg og alt dette. På den datoen jeg tok abort suser alt dette i hodet mitt enda. I dagene før også. Men slik er det nå med alt her i livet? Man savner jo å "fantaserer" om alt. Enkelte ganger passer det ikke å bli gravid. Jeg er sikker på at ditt valg blir det riktige til slutt uansett...! Noe som heter, at det ordner seg for snille jenter og gutter! Samme hvilket valg du tar tror jeg det vil ordne seg å bli bra. Om det er å være en kjempe vakker brud med stor mage og ett lite nurk som brullupsreise, eller en smal kjole og deilige paraply drinker med din nye mann i deilige omgivelser, mens dere prater og savner de tre hjemme... Lykke til!!!! Uansett =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10836618-har-tatt-abort-pr%C3%B8ver-n%C3%A5-%C3%A5-bli-garvid-kan-det-ha-noe-%C3%A5-si/#findComment-10843651
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #6 Del Skrevet 7. november 2007 Tusen takk for svarene begge to :-) Det varmet masse. Vi har snakket masse sammen og bestemt oss for å beholde babyen. Nå håper vi at det går, er bare i uke 7, så det er jo ikke sikkert at det går bra. Det er masse som kan gå galt. Mange store klemmer til dere begge to, fra en snart mamma til 4 :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10836618-har-tatt-abort-pr%C3%B8ver-n%C3%A5-%C3%A5-bli-garvid-kan-det-ha-noe-%C3%A5-si/#findComment-10848499
Gjest Skrevet 7. november 2007 #7 Del Skrevet 7. november 2007 Så bra at dere har funnet en løsning da! Det er jo den beste løsningen også, mener jeg, for du kan ikke angre på å få et barn, men en kan angre på en abort! Og så heldig du er som skal få fire barn!!! Jeg ønsker meg også mange barn! Masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10836618-har-tatt-abort-pr%C3%B8ver-n%C3%A5-%C3%A5-bli-garvid-kan-det-ha-noe-%C3%A5-si/#findComment-10848999
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå