Gå til innhold

Trenger hjelp av ammehjelper..... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

De 2 siste ukene har min 2,5 mnd. (veier ca 6200 g, ca 60 cm lang) baby vært urolig hele dagen. Det er gråt, hyl, gråt og hyl.... Slitsomt for oss alle...

Jeg tror hun kanskje er sulten. Hun søker etter pupp ofte og sutter på fingrene sine hele dagen.

Jeg ender opp med å amme hver 2 time nå. Gjerne i 1 time av gangen.

Tidligere holdt det med amming hver 3-4 time.

Jeg pumpet meg i helgen og la merke til at mye av melken var svært tynn. Nesten som vann. Nesten 30-40 ml av den første melken var sånn. Kan det være at hun ikke får nok av den fete melken og at dette fører til at hun er sulten?

Kan ikke huske at den første melken min var sååå tynn før.

Jeg vurderer å gi mme til 1 måltid i dag for å se om hun blir roligere da.

Ellers sover hun fint om nettene. Men jeg må amme i nesten 2 timer for å få henne rolig til natta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde prøvd mme jeg ja, for å se om hun blr roligere. En må liksom prøve seg frem åp det der når ungen ikke virker fornøyd etter måltidene.

Skrevet

hvis babyen har lagt på seg fint siden fødselen ville ikke jeg ha kuttet ut ammingen og prøvd mme. Kanskje du bare har økedager? Da er babyen mer urolig i og med at han ikke får nok melk i forhold til størrelsen sin. Han trrenger mer mat nå enn fødselen, og den eneste måten å få mer melk er å suge mer hos deg for da øker melkeproduksjonen. Det er helt vanlig med økedager der babyen er mer urolig. Det kan vare et par dager og så faller den til ro når du har fått mer melk.

Det eneste som hjelper er å bare hekte på babyen til puppen og la hun suge hele tiden.

ang kvelden, mine to barn hadde en urolig periode på kvelden fram til de sovnet. Det varte to til tre timer fram til 3 eller 4 mnd alderen.

Du har det med andre ord helt normalt.

Den første melka er tynn, den siste er mer hvit og fløte aktig. Helt normalt det også

Skrevet

Høres ut som klassiske økedøgn, hos noen varer dette lengre enn hos andre..... Men det går over. Gir du mme så vil jo ikke melken øke like godt, i og med at du erstatter mm med mme. Du kan prøve å pumpe deg på formiddagen når det er mer melk, og gi i flaske på kvelden, da stimuleres jo brystene ekstra, og baby får medmat på kvelden og blir mer fornøyd, funker for oss!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...