Gå til innhold

Hosting og støl mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært forkjøla en ukes tid nå. Har vært veldig tett, men det verste er hosten. For jeg kjenner at slimet sitter langt nede i luftveiene og jeg må bruke hele magen når jeg hoster. Mannen klager på at hele senga rister når jeg hoster, og det er ikke bare en host - men flere på rekke før jeg klarer å stoppe.

Jeg kjenner at jeg bruker alt av magemuskler som er, og kjenner også at jeg blir støl i magen. Kan det være farlig for den lille? Hoster i flere timer i løpet av en dag, og av og til hoster jeg så mye at jeg brekker meg...........

Noen som vet?

Skrevet

synest det høres ut som du har bronkitt jeg. Har hatt det selv når jeg var gravid. Legen sa att det ikke er bra for babyen pga av lavere oksygen opptak. Om det er farlig pga av att magen blir støl, tviler jeg på.

Skrevet

Bør jeg altså ta kontakt med legen?

Skrevet

Jeg hadde det akkurat som deg for en måneds tid siden.

Hostet KONSTANT i 3 uker! Legen ville vente i begynnelsen for å se om det gikk over av seg selv, men når det hadde gått 3 uker så orket jeg rett og slett ikke mer!

Jeg sto opp kl 04 hver eneste dag, fordi jeg ikke klarte å sove lenger pga hosten. Klarte nesten ikke å gå fordi magen var så støl, hostet så jeg kastet opp fler ganger daglig, og hostet tilogmed på meg et ribbensbrudd i ryggen..

Jeg fikk tilslutt medisiner av legen for å bli kvitt infeksjonen, og den var borte på 3 dager.. Tror det var en slags antibiotika jeg fikk, og den var helt ufarlig å ta når man gikk gravid.

Det er absolutt ikke farlig for den lille at du hoster mye, det fikk iallefall jeg beskjed om. Men for din egen del så burde du ikke la det gå for langt. For man blir UTROLIG sliten og oppgitt, og når man er gravid så er man sliten nok fra før om man ikke skal ha den forkjølelsen atpåtil.

Hvis det ikke gir seg burde du kanskje oppsøke legen for å finne en løsning på det..

Lykke til =)

Skrevet

Hadde en lignende hoste i sommer, da hosta jeg også på meg et ribbeinsbrudd. Men legen ville ikke gi meg noe. Jeg hoster mye mer når jeg legger meg ned, så jeg ligger glatt i to timer før jeg får sove. Så jeg vet ikke om legen vil gi meg noe denne gangen heller..........

Prøvde å få tak i legen i dag, men han hadde ikke tid. Var den eneste friske legen på helsesenteret mitt (av fem leger), så siden det ikke var akutt fikk jeg ikke komme til, eller snakke med han på telefon..... Skal prøve igjen i morgen tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...