Gå til innhold

Sikkert veldig dumt men...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil tro at de legger inn kateter ved narkose, men jeg har ikke hatt det så jeg vet ikke..

Full narkose under snitt gis som regel når det er katastrofesnitt, dvs at det er stor fare for mor eller barn og baby må ut NÅ! Jeg har hatt et hastesnitt og et planlagt, og fått spinal begge ganger. Det er jeg veldig glad for, for da fikk jeg se guttene mine rett etterpå. Tror du trenger veldig gode grunner for å få narkose ved planlagt ks, men det er noen som får det så du får spørre om det. Jeg vil ikke anbefale det, men ønsker du det må du ta det opp med lege.

=)

jeg skal ha planlagt den 28.desember,fødte normalt sist gang. skal ikke ha full narkose,men spinal og epidural,de legger inn kateter da slik jeg har forstått det og fjerner det dagen etter...vil være våken jeg :) så legger de lillemann på brystet mitt med ei gang han er ute før de veier,vasker og måler etc. deretter overtar barnefar mens de syr meg og bedøvelsen går ut,så triller de meg ned på barsel der baby og pappa venter :) evt. storesøster :)

når jeg fikk førstemann så ble det akutt ks etter 9 timer vanlig fødsel, og det ble full narkose på meg.....og jeg ble ikke dårlig etter narkosen heller for det står i journalen at pasienten blir dårlig av narkosen og da får de noe inn i veneflonen slik at man ikke blir dårlig :))

skal ha planlagt ks den 21. nov og det blir også med narkose, pga jeg ikke får epedural :( og jeg er bare glad for jeg får full narkose slik at jeg sover :)

hvis du får narkose så får du nok den først og så setter de kateter etter du har sovnet ville jeg tro..

er så mange som ikke vil ha narkose for de går glipp av det store å få babyen på bryste sitt etterpå.....akkurat det bryr jeg meg svært lite om at jeg ikke får jenta til bryste etterpå.....!! om jeg går glipp av de 2 første timene i jentas liv så går ikke verden under forde da !!

Takk skal du ha:) Det var godt å høre. Jeg vil ikke være våken, mange årsaker til det.Men jeg er så teit at jeg har hatt mareritt den siste tiden og det j.... katetrere!! Jeg ser ikke helt hensikten med det. For jeg har vært igjenom en stor opr på en privat klinikk der fikk jeg ikke kateter.. Det vil og øke inf faren. Blir kvalm ved tanken..

Annonse

Jeg hadde kateter ved hastesnitt for 2 år siden. KS ble gjort kl. 2 på natta og de tok ikke ut kateteret før kl. 11 neste morgen. Det gjorde at jeg fikk store problemer med å tisse naturlig selv etterpå. Aner ikke om de glemte å ta det ut eller hva som skjedde. Måtte bli tømt av jordmor flere ganger etterpå fordi jeg ikke klarte å tisse.

Hvis man ikke har kateter under narkose kan man vel kanskje tisse på seg? Eller at blæren blir så full at den kan bli ødelagt. Det var i hvertfall det jordmor sa til meg.

Hei... Du fikk nok en forbigående blæreparese, det er noe som kan skje etter narkose, trenger ikke ha noe med at du hadde kateter. Til dere som er engstelige for kateter kan dere be om bedøvelse av urinrørsåpningen først i form av spray eller krem. Har selv hatt kateter ved ks 2 ganger, ikke opplevd noe ubehag, bare passet på å slappe godt av...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...