kaffeplante Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Hei. Jeg ønsker om mulig å komme i kontakt med noen som har hatt Help Syndrom? Jeg hadde det i mitt første svangerskap og fødte i uke 26. Det gikk velidg bra.Men jeg er usikker og veldig i tvil på om jeg skal tørre å bli gravid på nytt?Sjansen for at det kan skje i gjen er jo tross alt større enn at det ikke skal skje igjen. Håper på svar fra noen der ute.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Jeg har ingen erfaring med det selv, men ble bare litt nysgjerrig på hva det er for noe??
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Hei. Har heldigvis ikke hatt dette selv, men kan hjelpe deg med en enkel forklaring på hva det er. HELLP-syndrom er en form for alvorlig svangerskapsforgifning. Man behøver ikke å være plaget av forhøyet blodtrykk eller protein i urinen. Her er det leveren som er påvirket og forårsaker symptomer som smerter høyt i magen, blodfattighet og blødningstendens. Man kan også få gulsott. Mor blir veldig syk, og om man ikke gjør noe med det (krever forløsning) så er det fare for både mors og barnets liv. Huff, føler at dette ble veldig skremmende og negativt. Heldigvis er det ikke så mange som opplever dette, og vi lever i et samfunn med bra svangerskapsomsorg. Håper dette kunne være til hjelp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå