Gå til innhold

Til dere som også har hatt ks.

Anbefalte innlegg

Mine to barn ble tatt med keisersnitt på Ullevål i juni i fjor. Inngrepet var problemfritt og planlagt, og jeg har ikke hatt noen problemer med såret. Heldigvis! Hvordan jeg ble sydd er jeg ikke helt sikker på, men regner med det var med sånn går-bort-av-seg-selv-tråd i ett eller flere lag. Så satte de på plaster-strips for å holde sårkanten sammen.

Så etter noen uker (vi var 14 uker på sykehus med sønnen) kommer det ei mor til, som også har hatt ks på samme sykehuset - og utført av samme lege. Hun hadde heller ikke hatt noen problemer, så han var nok flink! Men da hun og noen av de andre mødrene på avdelingen begynte å snakke om det å fjerne stiftene satt jeg der som et spørsmålstegn. Stifter?? Har jeg hatt det??

Kom fram til at jeg har slettes ikke hatt noen stifter i meg. Hvertfall ingen som er fjernet i ettertid ;) Har nå i etterkant snakket med flere som har hatt keisersnitt, og alle har hatt disse omtalte stiftene. Glemte de å stifte meg, eller gjøres det ikke på alle ks-sår?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10835609-til-dere-som-ogs%C3%A5-har-hatt-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er jo umulig for meg å vite om du ble stiftet men de bruker ikke det på alle ks sår..jeg ble stiftet og måtte jo fjerne stiftene etter noen dager så jeg tror du ville visst om du også hadde det..

noen bruker bare tråd eller noe sånt..lim osv..

Jeg ble stiftet. Måtte fjerne disse etter 5 dager.

VIsst du hadde blitt stiftet så hadde du nok merket det ja :)

Var ikke vondt eller noe sånt. har ett kjempe fint arr, og såret grodde fint :)

Vet at det er litt forskjellig hvordan de gjør det fra person til person. Vet mange som har blitt sydd innvendig og så limt og stripset.

Så du skal ikke gå å lure på dette, hovedsaken er jo at du har fått ett fint grodd sår :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...