Gå til innhold

...igjen for pengene.

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat betalt ei regning for en måned i bhg'en til sønnen. Før jeg fikk barn tenkte jeg at den månedsprisen for ett barn i bhg var HÅRREISENDE mye.. Nå er jeg av en ganske annen formening.

Sønnen har 80% plass i en andelsbarnehage, og vi betaler 2029 kr + 240 kr i kostpenger. Da er bhg oppe fra 07.15 til 16.30. Han får brødmåltid til lunsj ca tre dager i uken, og varm lunsj en eller to ganger i uken. Og frukt hver dag :) Eneste vi trenger er å sende med litt ekstra mat til frukt-måltidet om vi vet at det blir litt lenge til middag hjemme.

De er også ute på tur en fast dag i uken, diverse mål og mening for turene. De har "vannlek" avogtil, to og to i badekaret. Og en gang innimellom har de "Spa" for de små. De sørger for at lille vennen vår har det aller best, og de motiverer alltid, og følger nøye med på formen hans og utviklingen hans. Er det noe, ringer de heller en gang for mye!

Vi får god informasjon om hvordan dagen har vært for han når vi henter han. Og de viser videofilm og bilder fra hverdagen i barnehagen på foreldremøtene, og har bilder, rekvisitter og "gullkorn" og ett lite referat i gangen som viser hva de har gjort/skal gjøre denne uka/dagen.

Hvordan er dette ifht til andres erfaringer, når det gjelder hva man får igjen for pengene??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10835536-igjen-for-pengene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har to stk i full plass. Vår barnehage er ope fra 6.30 til 16.45. Barnehagen står for alle måltider. Lillesøster har varm lunsj to dager i uka. Det er to småbarn- og to storavdelinger. Kvar avdeling diponerer idrettshallen (nabohuset) 1 dag i uka. Dei eldste på begge småbarnsavd. har egen samling- og aktivitetsstund kvar dag. Storesøster er på utegruppe 1-2 dager i uka. Då går dei ut 9.30- og returnerer ca. 14. Har base i lavvo, og går turer i nærområdet. Barnehagen har akkurat inngått avtale med hovedbiblioteket her om lån av bøker, både til å ha i barnehagen og til at barna kan ta med heim.

Har fått utdelt ein kalender der alle fastsatte ting er notert. Planleggingsdager, karneval etc. (Gjelder for heile b.hageåret, og har plass til egne notater.) Barna reiser på teater, besøk i andre barnehagen, har temadager etc.

På storavdeling/utegruppa henger dei opp eit notat kvar dag over kva dei har gjort. Dei henger også opp bilder.

På småbarnsavdeling har kvar unge ei notisbok på plassen sin. I den skriver dei kor mykje barnet spiste til kvart måltid, kor lenge det sov og antall bæsjebleier.

Ungene elsker barnehagen, og det er tydelig at personalet der er fllinke til å inspirere og støtte kvarandre. Dei er eit oppkomme av ideer, og tar utfordringer på strak arm.

Er vilt begeistra for barnehagen vår. :-)

Annonse

Ja der ble du ferska ;o) nei nettverdnen er liten så her er det best å passe på hva man sier hehe.

hilsen nok en stolt frømor

Og du; jeg ble så ivrig etter å finne ut hvem du var at jeg glemte å skrive at jeg er helt enig med deg! Kan ikke skryte nok av bhg vår ;o) Vi er heldige!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...