Gå til innhold

Dere turmennesker her inne...hjeeelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min sier han ønsker seg turutstyr (ikke klær) til farsdagen og til jul, men jeg vet ikke helt hva jeg skal begynne med å kjøpe. Hva bør jeg styre unna som er helt unødvendig og hva er supre tur ting for dere??

Skrevet

Jeg har IKKE peiling, men må bare si at jeg var innom en jakt/sports-butikk her om dagen - og fy søren så mye "rart" turutstyr det finnes! Hehe.. Ante ikke at det var så mye man kunne ha bruk for jeg!

Sikker mye unødvendig da - men det får noen turmennesker svare på tror jeg..hehe..

Skrevet

Hei,

aner ikke noe om hva han/dere har fra før og hvilken prisklasse du tenker på, ei heller hva slags turer dere går på, men her er noen forslag:

- multifuelbrenner - fin å steke f.eks pannekaker, pølser osv på på tur med mini når den tid kommer (klassisk søndagstur.....)

- kjelesett til ovennevnte

- goretexhansker

- BUFF

- ullundertøy

- kartmappe - DNT har noen superkjekke som er gjennomsiktige og fine når du må snu kartet - så slipper man å brette ut kartet (og evt ødelegge det i regnvær)

- kompass

- GPS

- God jakke (her er det et hav å velge mellom, selv er jeg meget fornøyd med min Bergansjakke som har levd et hardt liv i all slags vær)

- sko (her må jeg bare anbefale sko fra Lowa, dyre, men utrolig gode, både de høye og de lave)

- ryggsekk

- sitteunderlag

Sjekk også www.turistforeningen.no, der er det mange tips til både utstyr og turer.

Skrevet

Stormkjøkken er et must for turmennesker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...