Gå til innhold

Bukkehornsfrø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal de spises som de kommer i posen, eller må de spires??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil absolutt anbefale bukkehornsfrø! Jeg har slitt med veldig hyppig amming og lite melk. Det slet meg ut - særilg på kveld og ettermiddag. Så begynte jeg med bukkehornsfrø og nå går det mye bedre. Lillemor på 3,5 mnd sover i mye lengre strekk på dagen og virker mye mere fornøyd. Hun sovner også greit om kvelden i 20 tiden.Ammer henne når jeg legger meg ca 23, om natten i 3 tiden og i 6-7 tiden om morgenen.

Jeg knuste frøene i en morter og svelget de ned med litt vann eller juice.

Det artige er at det lukter litt søtt og rart av urin og svette. syns jammen det lukter litt av lille gullet også. Det er visst helt normalt.

Takk til Expat som tipset meg om dette!

I usa er visst vanlig å bruke bukkehornfrø for å øke melkemengden. Rart det ikke er mere sankk om disse frøene her hjemme!

Skrevet

Heisan Karabimbi.

Lure på hvor mye bukkehornsfrø du tar i løpet av dagen og hvor fort du merket at det virket?

Skrevet

Merket noe etter ca. 2-3 dager. Har ikke helt system på dosen frø. Antar at jeg har fått i meg nærmere 1,5-2 t-skjeer pr dag. Hvis du søker på et tidligere innlegg av meg her på ammedebatten (Bukkehornsfrø - Expat, heter det tror jeg) så kan du se at Expat gir meg et tips om hvordan man kan søke på engelskspåklige nettsteder som omtaler bukkehornsfrø. Mener det sto noen anbefalinger på en av disse sidene om hvor mye man skal ta.

Bieffekten er altså at man får en karakteristisk lukt av svette og urin. Selv om jeg ikke har spist frø i dag så kan jeg lukte det. Sitter nok i en stund!

Lykke til! Håper du får en effekt av dette du også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...