Gå til innhold

Et spørsmål til dere spm temper OG bruker pergotime

Anbefalte innlegg

Jeg har nå tatt 2 piller(skal ta tredje i dag), men i dag var tempen min kjempe høy i forhold til hva den pleier å være. Merker dere noe forskjell når dere bruker pergo. Jeg brukte det for snart 2 år siden også, da var det ingen forskjell

Fortsetter under...

Jeg fikk også høy temperatur på dag 3. Tok tabelett 3 i dag, har målt temperaturen lenge så jeg vet omtrent hvordan gangen i syklysen min er nå. ble litt redd for at jeg hadde fått veldig tidlig eggløsning. har hatt eggløsning hele tiden men ble likevel satt på pergokur i håp om at det skulle hjelpe på litt. dette er første kuren min så jeg vet ikke hva som er vanlig. men etter bruksanvisningen skal jo ikke eggløsningen komme før 5-10 dager etter siste tabelett. Så nå er jeg litt forvirret her ja..

Jeg opplevde det samme, men fikk ikke el før ca 10 dager etter siste pille...så tror det er ganske vanlig. Hos meg gikk den etter det litt opp og ned, det var veldig vanskelig å finne el på charten...

Jeg har tatt min andre pergo-kur nå og opplevde begge gangene at tempen var høy fra dagen etter første pille og dagen etter siste pille. Ettepå sank den ingen før el. Greit å vite at flere opplever dette. Synes det var litt merkelig men det er jo hormonene som gjør at tempen stiger etter el, så det er vell en sammenheng kanskje.

Jeg fikk påvist el på dag 14 denne gangen og på dag 16 første gangen. Jeg brukte el-tester for å være sikker på at jeg fant el. Hos noen forsvinner el-slim når man bruker pergo, så det var derfor jeg ville teste.

I tillegg opplevde jeg økt lyst begge gangene jeg brukte pergo, noe som var veldig gledelig etter som vi har prøvd i 2 år og "pliktsex" blir litt slitsomt av og til.

Masse lykke til med el.

Min temp ligger på ca 0,2-0,3 grader høyere denne mnd enn ellers (bruker pergo denne mnd). Men jeg trodde kanskje det kom av at jeg har hatt ferie, vært borte og hatt en tjukkere dyne enn jeg pleier vanligvis. Men kanskje det har noe med pergo å gjøre?

Er vel på dag 17 idag og ikke hatt el ennå. Sist jeg brukte pergo fikk jeg positiv el-test på dag 16, så håper den kommer snart :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...