Gå til innhold

Nr5? Gruer meg til reaksjoner...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sitter her og vet at både mannen min og jeg har lyst å få flere barn. Og snart skal vi prøve for nummer fem. Trodde aldri vi ville ha flere, men nå som de første fire er større, og de gjør livet så vidunderlig, så kom sannelig ønsket etter nok et nøste av kjærlighet til familien. Skal begynne å prøve så smått, og det kribler i magen av forventning, men gruer oss allerede for den veggen av kommentarer som vi vil bli møtt med. Selv om vi har det flott som familie, og har tid til hverandre. Dumt at andres kommentarer skal ødelegge noe så fint...

Fortsetter under...

Nei, det er nok heller ren missunnelse de som må spy ut noen ukoselige meldinger, de har sikkert ikke fått de barna de selv ville, selv har jeg kun tre og der er det stopp, hvertfall for min mann, men ønske om fler er der. Så om jeg skulle treffe deg på gaten og du sa du skal ha nummer fem, så hadde jeg blitt veldig glad på deres vegne, det er deres valg og da skal alle legge kvalme meninger til siden, mener nå jeg. Så jeg ønsker dere lykke til.

Vi venter nr 4, ikke planlagt, det er 10 år siden sist,- og jeg grudde meg også sinnsykt til andres reaksjoner. Det har gått bedre enn jeg fryktet! Vi har ikke vært åpne på at dette ikke var planlagt, for vi ønsker jo den lille veldig velkommen når bare vi fikk vent oss til tanken. Noen reaksjoner har det jo vært, men jeg kjenner at det ikke berører meg så veldig når jeg bare er trygg selv på at jeg vil dette,- og gleder meg veldig.

Lykke til med nr 5!

• 2 uker senere...

Reaksjonene kommer nok, ja. Kanskje ikke direkte til deg, men via via

Har fått tonnevis av disse selv. Også blitt beskyldt for å være verdens største egoist. Siden jeg ikke adopterer bort til noen som ikke kan få. Som utsetter familien min for alle mine svangerskap ( har født store barn, og slitt litt med bekkenet, men det plager visst dem mer enn meg ;-)

At det er galskap å sette barn inn i en sånn verden som vi lever i. Du kommer aldri til å få råd og tid til å følge opp barna dine . Osv osv. Og; er du medlem av en sekt? Har dere ikke hørt om familieplanlegging?

Litt fascinerende egentlig, hvor mye folk kan prestere å engasjere seg i ting som på ingen måte involverer dem?

Vi har akkurat funnet ut at vi venter nr 7. Jeg er i himmelen, gubben er i sjokk, og familien min er "veldig skuffet over meg" Fordi vi har det så rotete i huset, og hvordan blir det da med en til. Ja, vi har det rotete. Jeg er ingen god husmor ;-) Tar heller med ungene i skogen eller på museum enn å vaske gulv ;-) Men hvordan det kan plage noen andre enn oss? Tro meg, fem barn er helt herlig, og ikke den helt store overgangen etter at man har fått 4. Da har man allerede brutt "mønsteret"

Masse lykke til :-)

Åh, så hærlig å høre at dere har det så bra sammen.

Tenk så fantastisk dere får det senere når barna blir større og åverøser dere med kjærlighet tilbake. De vil sikkert takke deg for at dere gikk i skogen og skapte gode barndomsminner, og heller overså hybelkaninene under trappa.

Og tenk på hvor mange barnebarn dere kan få. Det er et rikt liv å ha små barn i huset, og sannelig blir det ikke bare rikere...

Hilsen ei med fire tette søsken.

Jeg må bare få si at jeg beundrer dere som velger å stifte en stor familie med mange flotte barn :)

Jeg synes det er helt uakseptabelt at folk faktisk tillater seg å kritisere andre menneskers livsvalg!!! Særlig når det gjelder noe så fantastisk som å sette barn til verden! Ja, det er sant at barna skal tas vare på og følges opp, men nå kommer ikke alle barna samtidig heller da! Jeg tror ikke det er så mange som får 4-5-6-7 barn ved et uhell, de som har store familier har jo valgt det selv. Hvorfor er dette et problem for andre?

Det kan ikke være noe annet enn misunnelse, det er jeg sikker på.

Jeg vokste opp med ett søsken, men det var stor aldersforskjell på oss og jeg var yngst, så det var på en måte litt som å være enebarn. Jeg har alltid syntes at de som har mange søsken er så heldige!

Selv har vi slitt med barnløshet, men har likevel vært så heldige at vi har fått to barn, og venter nå nummer 3 :)

Dersom det ikke hadde vært så vanskelig og tidkrevende for oss å bli gravid, så kunne vi tenkt oss 4-5 barn.

Jeg synes dere er tøffe, beundringsverdige mødre som satser på familien, ikke bry dere om hva andre sier!

Hilsen lykkelig mor til 2 + 1 i magen!

Annonse

blås i hva andre sier,det er deres liv ikke andres,men jeg skjønner deg godt.jeg har litt annerledes da og føler litt på det,fordi at jeg venter nr 3 med 3 forkjellige menn.han første døde,pappa nr 2,er alkoholiker og jeg valgte å gå i fra han .pappa nr 3 er verdens snilleste mann i mine øyne.men jeg vet at folk prater om meg de ser på meg og hvisker og tisker ,ikke morro det heller,nå er min eldste 18år,og jenta 6år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...