Gå til innhold

Har vært hos jordmor første gangen :)

Anbefalte innlegg

Syns det var kjempefint, mye bedre tid enn hos legen :) Lille i magen sparka og sto på, så det sang i doppleren. Alt så bra ut, men de syns jeg har litt høy Hb... Noen andre som har det? Ligger høyt også når jeg ikke er gravid, og har ikke tatt jerntilskudd. De sa ikke så mye om hvorfor den ikke burde være høy, og jeg glemte helt av å spørre...

Fortsetter under...

Jeg var også hos jordmor for første gang i dag, og hun var jo bare kjempehyggelig. Hun jobber kun hos legen min en dag i uken og ellers er hun på Kvinneklinikken, så det kan til og med være vi ser henne på føden! Alt bra hos meg, og vi hørte hjertelyden (143 slag i minuttet) etter bare litt leting. Veldig deilig, for jeg har ikke kjent liv enda (i hvert fall ikke som jeg er sikker på) så var litt redd...

Jeg har ikke høyt Hb, så vet ikke noe om det. Kan det gi noen problemer?

Så flott å høre hjertelyden ja :) Første gang vi hørte var den 140, nå 150 :)

Jeg har snakket med legen og hun sier det ikke er noe å bekymre seg for siden jeg har høy Hb til vanlig. Senere i svangerskapet kan en stigende blodprosent være et tegn på svangerskapsforgiftning. Men altså, jeg har fått bekreftet at det ikke er noe å være bekymret for :)

Vår jordmor er også en dag i uka på jordmorsenteret, og ellers på UNN. Så sjangsen er der for å treffe nettopp henne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...