Gå til innhold

Vil ikke drikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste par ukene er sønnen min (7 1/2mnd) blitt stadig mindre interessert i flaska. Enkelte dager har han vært nede i knappe 200 ml i døgnet, og det er skvett umulig å få ham til å sitte rolig i armkroken og drikke, han bare vrir seg vekk og står i spenn bort fra flaska, minner litt om puppenekten han fikk da han var tre måneder.

Vi har brukt NAN 2 siden jeg sluttet å pumpe for snart to måneder siden, og har ikke hatt problemer med det før. Han får to fulle grøtmåltider et halvt middagsglass og frukt hver dag, så han sulter ikke. Men, needless to say, avføringen er et knallhardt problem i disse dager.

What to do? Han liker ikke vann, tross iherdig trening. Har forsøk tutekopp med og uten ventil, vanlig kopp og skje. Mye søl og lite inntak. Noen som har vært borti dette før, og har noen tips om veien ut av knipa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres veldig kjedelig ut!

Vil han ikke ha drikke når han sitter i stolen heller?

Hva med å bytte mme-merke til feks Hipp? Jeg vet at den smaker annerledes. Tror den er litt søtere.

Hva med juice? De selger jo sånn juice til babyer.

Når det gjelder avføringen kan du prøve å blande sviskepure i grøten, eller malt i vannet. Det har jeg gjort, og det funker bra.

Det er mye vann i frukt, så han får nok i seg en del væske. Hva med å gi melk først? Kanskje han blir så mett at han ikke vil ha? Det skjer her stadig vekk, så jeg har bare gitt litt mindre mat jeg da...

Sikkert ikke mye hjelp, men...

Skrevet

Takk for tips - hvis HIPP er søtere kan det godt hende det går ned, ja. Og så jeg som kjøpte collett i dag... Nuvel. Det er verdt et forsøk, kanskje han rett og slett er lei av melk?

Snakket med helsesøster i dag, og hun mente som deg at han fikk i seg en del væske gjennom både grøt og frukt, slik at det ikke var fare for uttørring. Har tenkt på denne juicen du nevner, men jeg vil så nødig venne ham på søte drikker før han har lært å drikke vann. (Er det ikke det ene, så er det det andre:-)))

Jeg forsøker alltid å gi melk før maten, for han vil i alle fall ikke ha noe etter grøt eller middag. Og han sitter ikke selv enda, så å gi ham mens han sitter i tripp-trapp stolen er ikke aktuelt, han vingler fra side til side som smørklatt i stekepanne. Har prøvd mens han sitter i vippestolen, men også der dæljer han bare vekk flaska.

I kveld gikk jeg til innkjøp av smokker med fire hull - hadde ikke tenkt over at det fantes noe som het "6 mnd pluss". Får teste dem ut i morgen. Kanskje blir han mer samarbeidsvillig hvis melka kommer fortere. Krysserfingrenehardt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...