Gå til innhold

Hodepine!!!!!

Anbefalte innlegg

Hei.... Har helt sykt vondt i hodet. Har kjent til hodepinen i ca 4-5 uker nå, men den siste tiden har den økt betraktelig. Verst om et.mid/kveld.Tror det kan være en sammenheng med høyt blodtrykk, så sjekke det i går. 140/86 så ikke så veldig høyt enda. Er trøtt hele døgnet, men sliter med å få sove, greier det rett og slett bare ikke. og natten er ett kapitel for seg selv.... Er bare 10 uker, å skal dette fortsette vet ikke jeg hvordan jeg skal greie å fungere for resten av familien og skolen. Går siste året på høyskolen, så pendler med tog 3 timer tur/retur hverdag. Har et håp om å kunne klare å fullføre t.o.m praksisen..å heller utsett hovedoppgaven til neste høst. Dette er nr 4, så har liksom dagene fylt opp. I de to tidligere svangerskapene (1 tvillingpar) har jeg vært frisk og rask.. Uforskammet frisk faktisk, så dette kommer som lyn fra klar himmel over meg.

flere som sliter med hodepine, som kan komme med noen gode råd for å bli fri den?? liker ikke å ta smertestillende hele tiden heller.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10831599-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det hørtes kjipt ut. Jeg har ofte hatt hodepine før jeg ble gravid, og også en del nå som jeg er gravid (uke 9). Det jeg har oppdaget i alle fall er at jeg må stresse ned og huske på å senke skuldrene. Det å få nok søvn er kjempeviktig. En annen ting som var litt av årsaken for hodepine for meg var nok også det at jeg plutselig gikk fra å drikke 4-5 kopper kaffe hver dag til bare å drikke 1-2 kopper. Fikk nok abstinenser. Vet ikke om du kjenner igjen noe av dette... Et tips er å vente med kaffen til du virkelig MÅ ha det...

Jeg ville ha tatt en smertestillende på kvelden og prøvd å få sovet skikkelig en natt, slik at man kommer inn en god rytme igjen. Det høres ut som om du virkelig trenger det med studier, pendling og 3 barn.

Lykke til med alt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10831599-hodepine/#findComment-10832142
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...