Gå til innhold

Jippi!!! Jeg er gravid:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde aldri trodd at vi skulle blir gravide så raskt, ellerede i 2pp, er superglad.....mannen min er også helt i hundre (vår første). Det jeg trenger litt hjelp til fra dere erfarne flinke jenter er å finne ut hvor langt jeg er på vei. Skal jeg regne ut fra første dag i siste mens, eller når jeg vet el var (vi brukte el-test)?. Syklusen min var veldig ustabil og hadde første dag i siste mens den 30.10 og påvist el den 20.11................???? Når jeg bruker slik termin kalkulator så blir det så stor forskjell etter hva jeg legger inn. Noen som kan hjelpe???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første GRATULERER!!

For det andre: Legen går etter når siste mens var så det er den du skal forholde deg til :-) Men når du kommer på ul i uke 17-19 vil du få en ul termin og til syvende og sist er det den du skal gå etter. Det er den som styrer når du blir igangsatt osv, og det er den legene går etter når den er fastsatt.

Igjen, lykke til og gratulerer :-)

Skrevet

Gratulerer!!! På www.babyverden.no er en terminkalkulatur hvor du kan regne ut termin ut ifra eggløsning/befruktning :)

Skrevet

Ser jeg har rotet litt......første dag i siste mens var den 30.09 og påvist el den 20.10.....

Takk for svar:) synes bare jeg ble så langt på vei ved å regne fra første mens dag og ikke fra el når befruktningen skjedde da.......

Skrevet

Gratulerer så masse!!

Se til venstre på siden her, og gå litt nedover til du har gått forbi alle de forskjellige forumene. Dvs rett ved siden av Lanoreklamen her nede. Der på venstre side som sagt, finner du terminkalkulatoren. Skriv inn første dag i siste mens, og trykk beregn. Så får du opp en dato.

Sulle vel bli noe sånt som 9 juli tror jeg.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

15.07.08 blir din termin. Dersom du går inn på linken "les mer om terminberegning" kan du legge inn hvor lang syklus og luteralfasen din er. Når el kommer på 20 oktober ender du med termin 15 juli 2008 :-)

Gratulerer forresten :-)

Skrevet

Gratulerer så masse=))

Skrevet

Tusen takk alle sammen:) Dette er spennende!!!!

Skrevet

Grattis!!! og lykke til videre, dere har en spennende tid foran dere;->

Skrevet

Gratulerer!

Nå du vet når du hadde el og det blir så stor foskjell på termin om du regner utifra det ene eller det andre hadde jeg beregnet utifra el og forklart dette til legen også: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...