Gå til innhold

Hvor i Groruddalen er det fint å bo?

Anbefalte innlegg

skal kjøpe bolig for første gang. Vi hadde tenkt å flytte litt sør for Oslo, men har latt merke til at det er billigere i Groruddalen. Har egentlig litt dårlige assosiasjoner til det navnet, men er villig til å bli postitivt overrasket!

Har ikke lyst til å bo i veldig tett blokkbebyggelse, og vil gjerne være nær marka, og ikke så langt fra kollektivtrafikk. Og barnevennlig selvfølgelig!

Noen som har områder å anbefale?

Fortsetter under...

La oss si at vi har et par mill. Og søker 3-roms. Rekkehus hadde vært flott, det, men spørs om vi har råd til mer enn en leilighet i denne omgang...

Takk fortips, det kommer godt med:) Vil gjerne ha fler!

Annonse

Hvis dere er ute etter leilighet, men ikke for tett befolket ville jeg kanskje ha vurdert Stovner. Mange lavere blokker og kort vei til buss og t-bane og nær storsenteret, eventuelt en leilighet over 2 plan på Veitvet eller Sletteløkka på Linderud. Fra de to sistenevnte er du i Sentrum på 15 minutter med Tbanen, ca 8 minutter mer fra Stovner.

Ville nok styrt unna Romsås og Ammerud. Veldig mye høyblokker der. Mye folk på lite område.

Lindeberg eller Veitvet, nær t-banen, da. Noen deler av Lindeberg sogner til en liten, trivelig barneskole som jeg har hørt mye bra om uten å komme på hva den heter, forresten.

Eventuelt Årvoll/Tonsenhagen/Bjerke om dere vil være mer bynære - dere får nok en treroms i den prisrangen der også, og Årvoll og Tonsenhagen har mye bedre rykte enn storparten av Groruddalen, om det har noen betydning - jeg har inntrykk av at det er ganske mye poshere. But I digress, dette er jo ikke helt Groruddal som du spurte om.

Vi bor på Romsås og trives veldig godt. Vi bor rett i nærheten til marka med kjempefine bademuligheter, lysløype+++ Det tar ca 30min med banen til byen. Ikke er det biltrafikk inne på boligområdne her og dt er gangveier over hele området. Det er veldig stille og rolig - ikke skummelt i det hele tatt. :) Dessuten er det full barnehagedekning!

Men...(blir vel skutt for dette..).. jeg ville ikke hatt barn på skole her....

Annonse

Vi flytter snart inn i et nytt rekkehus på Haugerud! Nær marka og 3 min til t-banen. Rolig og fint strøk. Bor på Haugerud nå også og strotrives. Et fint sted for barn å vokse opp med barnehage, barne- og ungdomsskole rett i nærmiljøet.

Personlig ville jeg ikke bodd i tett blokkbebyggelse slik som på Ammerud, Romsås eller Stovner.

her kommer et gatenavntips ;-)

Bergensveien og Hagelundveien er kjempefine steder å bo. Bor selv i en av dem og STORTRIVES.

Her er det barnevennlig, nær grorud senter med buss og t-bane. Gåavstand til Lillomarka med badedammen og Stenbruvann.

Her får du virkelig i pose og sekk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...