Gå til innhold

Flyreise med den lille til jul..

Anbefalte innlegg

Vi skal reise nordover m fly på juleferie... Har termin 19.nov, men må i verste fall gå til rundt 1.des, om den lille ikke kommer før:) Men h*n vil nok være ca en mnd gammel til reisen.

Noen som har erfaring m å reise med så små med fly? Tenker på hvordan det er mest praktisk og ikke minst behagelig for den lille å reise.

Har babybjørn, men mener å ha lest at vi burde vente til den lille er ca 3mnd før vi tar den i bruk...

Og en bag vil vi nok ikke få fast noen plass i flyet.

Er litt usikker på dette. Noen som har tips, råd el vink?

Ha en fin dag!:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10830026-flyreise-med-den-lille-til-jul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

eg hadde eget sete til babyen og bilsete med som ho satt i i det... ellers ble ho bært på armen.... har du ikkje eget sete til babyen kan du bære den i dette sete og så tar flyvertinnene det når du går ombord... det er ganske tungt å gå med baby på armen det kan eg love deg... Men dere er sikkert flere voksne/ store som skal være med? flydde første gang med minsto mi da ho var 5dg hjem fra riksen... hadde flydd med ambulansefly bort

Hm. Ja, kanskje d funker å reise m bilsete!

Vil nok ha den lille mest mulig inntil meg, men som du sier, så blir det nok tungt å gå men han/henne på armen en hel reisedag.

Skal høre med flyselskapet og. Regner med de har vært borti dette før.

Men takk for tips!:)

Vi reiste når jenta vår var 3 uker. Ho satt i bilstolen sin og sov fra vi dro og til vi kom frem..begge veier. Ho blei veldig trøtt av flyduren.

Jeg var veldig nervøs for gråt og øreverk på jenta,men det var bortkastet. Har senere reist med ho og da bruker vi bestandig babybjørn. God tur :)

Noen fly er utstyrt med en såkalt "baby basinet". Det er en barneseng som henges opp på veggen foran setene helt fremst i flyet. Du må ha babyen på fanget ved take-off og så monteres sengen opp på veggen foran deg. Datteren min har sovet mange ganger i en slik basinet og flyturen har vært særdeles behagelig for oss foreldre. Men setene må forhåndsbestilles hos flyselskapet, da det bare er noen få seter ombord som har denne muligheten. Husk at dersom du benytter bilstol gjennom reisen, må babyen tas ut av den med jevne mellomrom, da de ikke skal sitte/ligge i stolen for lenge ad gangen så lenge de er så små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...