Hera83 Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jeg får nesten ikke i meg mat. Enten fordi jeg er kvalm eller fordi matlysten er heeelt borte. I dag har jeg for eksempel spist en nektarin og en skål med honnikorn... Blir ikke akkurat mett av det altså! Så hva klarer dere å spise? Er klar over at det er individuelle forskjeller, men kan kanskje få noen tips!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Jeg kastet jo opp i hele forrige svangerskap. Og jeg tvang meg selv til å spise vanlig mat til alle måltider selv om jeg visste at jeg kom til å kaste det opp etter 5-30minutter.. Det var selvfølgelig ikke alt jeg klarte å spise siden noe er forferdelig vondt å kaste opp. Som melk eller meksikansk gryterett, det spiste jeg ikke igjen før etter snuppa var født. Til tross for at jeg hadde et svangerskap helt uten vektøkning så hadde jeg ikke klart meg så bra som jeg gjorde hadde det ikke vært for at jeg tvang meg selv til å spise. Man tar jo opp noe av næringsstoffene før det rekker å komme opp. Men drakk eller MYE vann + saft med sukker og spiste endel ritz, dette var for å holde væske og elektrolytt balansen noegenlunde. + afipran afipran og afipran :-)
AS og lillemor=) Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Hei hei=) Se innlegget mitt " Sea Band" =)
hjemmekanskje??? Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 loff med smør duger. Og ris er det mye næring i. Litt saus over hjelper.Salt kjeks er bra og spise.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Dette er nok veldig individuellt, men jeg hadde stor effekt av å aldri bli for sulten, altså tvang jeg meg selv til å spise minst hver 4. time. Når jeg var veldig kvalm og ikke klarte mat spiste jeg Ritzkjeks eller Kapteinkjeks og drakk eplejus halvblanda med farris til.
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Jeg ble også mest kvalm hvis jeg enten var for sulten eller for mett. Så jeg spiste ofte og lite. Grønne epler, lakris, kjeks, rugsprø, etc hjalp meg. Sto alltid en pakke ritz ved senga, sånn at jeg kunne kaste innpå et par kjeks før jeg tenkte på å reise meg opp
BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Uff.. vet hvordan du har det... Er 9+2 nå og har kastet opp siden uke 5. For meg varierer det hva jeg tåler å spise. Noe klarer jeg ikke å spise lenger siden jeg har kastet det opp et utall ganger... Cola pleide å hjelpe på kvalmen, men nå smaker det bare drit. Eple, pære og gulerot pleier av og til å funke. Ellers spiser jeg ritz, marie-kjeks, salte skruer, dundersalt... Og så prøver jeg å få i meg noe middagsmat om formen er såpass utpå dagen. Ønsker deg lykke til! Men du, det er jo et sunnhetstegn at vi er kvalme da - vi får trøste oss med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå