Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Har en gutt som blir 3 mndr om noen dager og jeg fullammer. Han kan gå mange dager uten å bäsje, på det verste kan det gå 10 dager. Vet at alle mener at det er NORMALT når jeg ammer men gutten min begynner å slite etter 4-5 dager og har VONDT... Han gråter mye og det er tydelig smertefullt selv om en del luft kommer ut.. Kan jeg noen ganger gi ham lactulose når det står på som verst? Han blir en blid og fornöyd baby hver gang etter at han har bäsjet.. Trenger tips/erfaringer fra dere som har brukt lactulose på små babyer...
Gjest Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Dersom han får vondt etter bare 4 dager hadde jegsnakket med en lege. Jeg var selv et barn som bæsjet hver 14. dag, men hadde aldri vondt pga det!
Gjest Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 vi fikk anbefalt dulcolax av HS, men gutten min får mme,og da er det noe annet. Har ikke trengt å bruke det enda, for alltid når jeg er på nippet til å kjøpe kommer den ladningen ...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Har värt hos legen, gutten er frisk....bare sjelden avföring som plager han...Han legger bra på seg og vokser fint... Etter at han bäsjer er han en rolig, fornöyd baby så det er tydelig BARE det som plager han.... Har hört at noen babyer kan gå i 14 dage ruten å bäsje og det plager ikke dem men alle babyer er vel forskjellige.... HI
Mooncake Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Vi hadde masse problem med avføringen til vesla når hun var liten. Vi fikk beskjed av barnelegen (på riksen) å kun bruke lactulose kun i nødtilfelle og heller bruke sviskesaft til "dagelig underhold". Etter av vi startet med svisker, så løste det meste seg. Jeg anbefaler et par ts sviskesaft til hver amming, selv om du kan gi de lactulose.
Gjest Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Men er ikke det fra 4 mnd da? Fikk beskjed om å vente med det vi...
Mooncake Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Det står 4mnd på flasken, fordi det ikke er anbefalt å begynne med fast føde før etter 4mnd. Vi begynte med sviskesaft ved 2 mnd alder (anbefalt av barnelege). Det som skal til er jo å regulere magen og jeg tenkte at det var best å gjøre det ved å bruke gi naturlige stoffer (svisker) enn å bruke avføringsmiddel (unaturlig). Det er så små mender som skal til, at det ikke er skadelig. Jeg gjør som jeg føler best og bryr med iallefall ikke om en merkelapp på en flaske... (dermed ikke sagt at jeg begynte med grøt før 4 mnd...).
MaRiAnNe_85 Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Jeg fullammer jenta vår. Min HS og lege anbefalte å gi babyen lactulose når hun bare var 6 uker. Hun hadde forstoppelse i 5 dager og virket veldig irritert og ukomerfertabel. På felleskatalogen har de forandret forskriftene fra barn til spebarn på brukerområdet. Jeg fikk anbefalt 3 ml om morgenen og kvelden. M snakk m HS og lege før du gir noe som helst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå