Gå til innhold

Metformin...

jåsjenta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var visst pergo og metformin som skulle til for at jeg skulle få en liten spire i magen:)

Men så lurer jeg på om man skal slutte med metformin så snart man finner ut at man er gravid eller om det skal trappes ned?

Noen som har erfaringer fra det?

Skal høre med gyn og når han ringer meg opp, men det kan jo ta en dag eller 2..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg går på metformin.. får ikke lov til å slutte :) må gå på dem for å ha bedre sjans for å fullføre svangerskapet. dette er vel fordi metforminen holder pcoen i sjakk. legen min sa at det var det "nye" hausken hadde preika om forrige gang han hadde vært på en eller annen forelesning?

Skrevet

Jeg går også på Metformin, og skal fortsette med det en stund til.

Hvor lenge vet jeg ikke, men som innlegget over, holder visstnok Metforminen pcosèn i sjakk, og hjelper kroppen til å holde på embryoet.

Skrevet

Jeg ringte gynekologen min for å høre, og da fikk jeg beskjed om at hvis jeg skulle gå på metformin i svangerskapet, så måtte jeg være med på noe forskning. For de hadde ikke lov til å gi det til gravide kvinner selv.

Det foregår forskning på graviditet og metformin i trondheim fortiden, og skulle jeg være med på det, så kom jeg til å få veldig mye oppfølging i svangerskapet, pga at de ennå ikke vet om det er helt bra eller ikke.

Det metformin hjelper mot i begynnelsen er jo at det får egget til å feste seg bedre.

Søstern min fikk beskjed ifra sin gynekolog om å slutte med metformin så snart hun ble gravid. (han er finsk, og i finnland hadde de visst forsket på metformin og svangerskap i 4 år eller noe.)

Men for meg virker det som om hver enkelt lege har sin formening om dette!

Jeg valgte ihvertfall å slutte, men det var pga at jeg ble så plaget med magen og diare å sånt..

Skrevet

Hei!

Jeg ble gravid da jeg gikk på metformin. Har kontakt med Hausken, og han sa at jeg skulle gå på metformin t.o.m. uke 12.

Skrevet

oki... hmm! lurer på om eg må ta dette opp med legen min igjen.. for han hørte tydligvis på det som hausken sa.. kanskje eg kan be han ringe hausken og sjekke? kunne jo nevnt at jeg hørt hørt a folk slutter etter uke 12...vil jo ikkje gå på det dersom det er skadelig..

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det bare å slutte på en dag? Eller bør man trappe ned over flere dager? Evt. hvorfor skal man gå på dette i sv.skapet???

Jeg begynte med metfomin noen uker før jeg ble gravid. Fikk aldri begynt på kombinasjonen metfomin og pergo time. For jeg var blitt gravid :-) Er nå i uke 18 og går fortsatt på metfomin.... Har ikke fått spurt gyn. om jeg skulle ha sluttet. Ups! Men trodde ikke det var skadelig??? Er jo litt usikker på effekten i et sv.skap.

Vet om ei så gikk på metfomin til hun fødte. Dessverre fødte hun 8 uker før tiden, men jeg tror ikke det skyldes metfomin`en akkurat.

Fikk beskjed om å ta 3 tabl. om dagen. 1 morgen, 1 middag og 1 om kvelden. Tar bare 1 om morgonen og 1 om kvelden nå pga. jeg ofte glemte den midt på dagen.

Skrevet

Glemte å si at jeg ikke har pco (s). Men sleit med å bli gravid og fikk lov til å prøve kominasjonen etter eget ønske. Hadde hørt flere som hadde blitt gravide da de gikk på metfomin og pergotime.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...