Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UFF så trist :(

Er ikke så mye inne på forumet her lenger, men når jeg så innlegget ditt så måtte jeg bare svare.

Føler virkelig med deg!!!!!!

Syns det er utrolig slitsomt selv for tiden etter 3 neg. 1MA og 2 kjemiske. Det er absolutt ikke noe ålreit for tiden.......har på følsen at "alle andre" rundt oss klarer det, enten det er på natulig vis eller assistert............

Skjønner absolutt tanken om at du ikke orker mer, men ikke gi opp (noe som jeg klarer å si nå som det er noen uker siden forrige nedtur ;)), det er jo mange eksempler på at man får det til etter mange forsøk.

Jeg gir meg ikke, men skal ærlig innrømme at jeg bare gruer meg for 7.innsetting :(

Det står virkelig respekt av å holde ut dette "prøve hælvete"!!!!, det blir helt sikkert din tur en gang også Brumm, ikke gi opp!!!!

Håper du får "fighter evnen" tilbake igjen snart og blir klar for nytt forsøk!

Trøsteklem

Det var da som bare P....

Kjære Brumm,jeg hadde virkelig håpet for deg nå.

Vet at der du er i dag,er det få av mine ord som trøster.

Men likevel vil jeg si at jeg tenker på deg,og at jeg håper du

finner motet tilbake igjen...Om ikke så alt for lenge.

God klem :o)

Hei Brumm

Jeg gråter med deg og faktisk for meg selv. Fikk også negativt svar i dag og livet er ikke av de mest rosenrøde nå. Dette var et mislykket forsøk etter frys, vi har ellers vært igjennom 2 ICSI uten at det har lyktes heller.

Kjenner godt til håpløsheten din, men som de sier, vi må ikke gi opp. Tror snart Jenny Jensen er mitt lille idol!

Enn så lenge en stor trøsteklem fra meg til deg!

Uff... Det er vel stort sett bare vi inne her som kan si at vi vet hvordan du har det, og faktisk mene det.

Vi har hatt like mange forsøk vi, Brumm.

Hva har vi gjort for å fortjene det? Jeg aner ikke.

Skal vi velge å tro at ette rammer oss for at vi er veldig sterke?

En trøsteklem sendes deg iallefall, den tror jeg du trenger nå.

Og jeg trenger en selv også:-(

Annonse

Off da Brumm! Dette var virkelig leit, sitter her med en tåre i øyekroken. Du har ikke fortjent dette og jeg skulle ønske over alt at du hadde fått en positiv test. Få ut sinnet, frustrasjonen og sorgen nå så kan du heller se fremover senere. Stor trøsteklem fra

Tusen takk dere fantastiske jenter!!! Ja, DERE vet virkelig hvordan jeg har det, det gjør jo ikke alle rundt en.

Men jeg må virkelig være sterk!!! Det var faktisk værre forrige gang. Jeg er oppe på bena igjen, det er mange som har det værre enn meg og har hatt fler forsøk.... Swlv om jeg har hatt "bare" 4 innsettinger, men blir jo noen fler, med alle de avbrutte forsøkene og også da vi tok ut et egg, men ingen befruktning. Føler at Hausken vet mer hva han gjør enn det Danmark gjorde....

Jeg har allerede ringt Aleris og bestilt time til lap av eggleder, samt hysteroskopi av limor. Bestemte oss for det i sommer. Om det ikke skulle gå på dette forsøket, ville jeg sjekke om alt var som det skulle "inni der". Så venter på å bli kontaktet av legen der. Skal også høre på riksen, men orker ikke noe ventetid. Da får vi heller gjøre det privat. Dette er noe jeg vil få til før jul, så vi kan starte med nytt forsøk igjen.

Så utrolig leit for de av oss det ikke har gått for denne gangen. Neste gang er det vår tur. Så spent på kosejent1 og lillir, håper dere tester pos nå:o)

Jeg holder motet oppe og får se fremover. Vet at det ikke hjelper å se meg tilbake:o)

Klemmer

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Søren også..... Det var jo ikke slik det skulle gå Brumm :-(

Skjønner godt at du er veeeldig skuffet, dere får kose dere med tulla enn så lenge for neste gang skal du se den sitter!

Stoooor trøsteklæm fra

Ikke mist motet, Brumm...

...for husk at dette var 1. forsøk hos Hausken. Er sikker på at dette forsøket har gitt ham en pekepinne på hvordan han ønsker å legge opp den videre behandlingen.

Lykke til videre!

Dette var veldigt trist, men hør tack o lov att du redan er på fighten igen. Verkar lurt att utrede litt mer før då tror jag man kenner att det kanske sker noe konstruktivt, det kan ge mer mening og pågangsmot mot neste førsøk.

Lycke till vidare

Annonse

Jeg er imponert over iherdigheten din, det virker som at du har mye vilje, og der det er vilje er det håp:-).

Ni forsøk høres mye ut. Selv har jeg flere forsøk bak meg, og i tillegg til forsøkene, kommer all tiden, tankevirksomheten og planleggingen. Alt dette tar på, og hele tiden pusher man seg og er positiv.

Allikevel, dersom du er typen til å gå gjennom flere forsøk, så ønsker jeg deg lykke lykke lykke til, jeg håper du lykkes til slutt!

Min tanke rundt antall forsøk er slik: der andre har mulighet til å bli gravide hver syklus, har vi prøverøvere en mulighet kun ved assistert befruktning. Slikt sett blir ni forsøk tilsvarende ni pp.... Altså ni måneder i snitt. Altså ganske så normalt slikt sett.

Så dersom du har økonomi og vilje til å fortsette, så stå på. Selv er jeg ikke villig til å utsette meg for slikt press, og jeg beundrer slike som deg som vil så mye. Da er jeg sikker på at det ordner seg.

Nei og nei Brumm

Dette var trist. Alt hadde jo gått så bra til nå, og så ender det slik:-(

Ta godt vare på deg selv nå, det er de første timene, dagene og ukene etter negativt forsøk som er værst, mest intense i sorgen.

Ikke mye å si som gjør det bedre, så jeg sender over mange varme klemmer til deg!!

Hei vennen.. som jeg sa på telefon, det er helt jævlig, og jeg er bare super lei meg.. jeg var 100% sikker på at nå var det deres tur.. det er faaaaaaan ikke mulig.. det finnes ingen rettferdighet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Godt du skal bli undersøkt nå, gjorde jo det jeg også men de fant ingen ting.. dessverre egentlig hehe hvis du forstår.. for da kunne de gjort noe med det og kanskje det da lykkes..

Men vi må stå på jenta mi, vi må ikke gi oss, for da har vi tapt!!!!!

Kjempe glad i deg, og hilse familien masse fra meg.. du og mann er vel laaangt avgårde dere nå, kos dere masse så godt dere kan.. klem

Hei Brumm, så utrolig nedtur, føler veldig med deg!!! Husker deg fra tidligere når jeg har vært mer her inne mens jeg holdt på med forsøk selv. Jeg har vært gjennom 3 forsøk nå, og ikke tegn til graviditet noen av gangene.. Skal nå fjerne mine tette væskefylte eggledere, som man mener kan lekke væske ut i livmora og gjøre miljøet der dårlig slik at eggene ikke vil feste seg. Så blir det nye forsøk i 2008.

Høres lurt ut med de undersøkelsene du har planlagt. Det hjelper litt å føle at man gjøre noe også. Det tar på disse oppturenen og nedturene... Men all grunn til å holde motet oppe, det er fortsatt flere muligheter!

Trøsteklem og varme tanker til deg!

Hei!

Ja vi må se fremover jenter! Tusen takk for alle varme ord:o)

Skal ha lap og hysteroskopi i slutten av mnd. Det er nok lurt. Regner med de kan fjerne den gjenværende egglederen. Så får jeg sjekket om alt er ok der inne.

Noen som vet når en kan starte på hormoner igjen etter slike inngrep?

(....skulle si at 9 forsøk vil ikke tilsvare 9pp..... Den "lille" nedturen hver mnd når en prøver selv, kan for all del ikke sammenliknes med nedtur etter mislykket forsøk.... Med nedregulering, så sprøyter i lang tid, uttak, hvor mange egg tar de ut, hvor mange blir befruktet, deler de seg som normalt, og så de laaange 2 ukene......med progesteron kapsler 2-3 ganger om dagen.....pust......kommer mensen, eller er man gravid.... Kanskje jeg misforsto det du skrev, men trodde du skrev at 9 forsøk var det samme som 9pp, noe som er normalt. Vi har holdt på i 4år snart med prøving, 2 år med ivf)

Mange klemmer til dere, håper det blir mange pos tester fremover!!!!!!!!!!!

Hei!

Hva sier legene, er de opptimistiske eller ikke. Synd det gikk dårlig. Vet ikke Hva som er riktig jeg. Og gå og håpe så mye at det blir sååå tungt hver gang det ikke går bra eller om det er best å kanskje prøve å slappe av selv om det er vanskelig i en prøve periode. Forstår at det er strevsomt, men det er kanskje ikke så lurt å stresse samtidig. For adrinalin som jeg mener er stresshormon, kan ødelegge for det med hormoner osv. for graviditet. Mener det, prøv å slappe av selv om det er vanskelig, går det så går det, går det ikke så går det ikke. Virkelig lykke til videre!!! Kanskje du kan prøve fotsone i tillegg. Hilsen ei som har ei datter og en liten på vei. De ble laget naturlig når jeg virkelig ikke tenkte på det lenger. Håper du ikke blir støtt av det jeg sier, men jeg prøvde i fem år med og uten hjelp av forskjellig slag. Men ikke pr.rør. Forstår at dere må ha hjelp, men viktig å ta det så rolig som mulig også.

Hei Brumm,

kjære deg, jeg forstår veldig godt din frustrasjon, både nedturer hver mnd og nedturer etter forsøk. Det er virkelig vanskelig for meg også å ikke bli gravid, når det er alt man ønsker.

Jeg vet ikke hva som er årsaken til at du ikke blir gravid, og det var ikke meningen å støte deg med min tanke om antall pp sammenlignet med prøverør. Det er min egen lille trøstefilosofi, men utgangspunkt i meg selv. Det er fordi jeg ikke kan bli gravid på egenhånd gitt mitt utgangspunkt. Derfor trøster jeg meg med at de prøverørforsøkene jeg har, er det utgangspunktet normale prøvere har. Beklager hvis dette ikke gjelder deg, og det er jeg egentlig veldig glad for, for det betyr at dere har en mulighet til å få det til på egen hånd!

Vil bare si at jeg forstår hva ella72 mener om at 9 forsøk er det samme for "vanlige" par uten problemer har på 9pp. de har jo på en måte sjansen hver pp. Mens vi kun (som regel) har en sjense når vi har førsøk.

Tror ikke hun mener at belastingen er det samme, for de andre sine 9 pp og dine 9 forsøk

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...