Gå til innhold

Hvilket navn kunne du tenke deg å brukt til oppkalling?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det er en god del fra både min og mannens side:

Gustav - oldefar

Johan - oldefar

Haakon - oldefar

Edvard - oldefar

Johanna - momor

Harriet - mormors søster

Lydia - mormor

Greta - farmor

Ellers så er der en del andre fine navn også, men de er allerede tatt av andre familiemedlemmer.

Skjønner hva du mener :)

Tor er jo fint

Lorang ?

Reidar er ok

Joset, tja

Sofus, vel

Ragna og Kristine er jo fine navn

Harry, forstår

Unni tror jeg er på vei inn

I min familie heter vi Anna i mange ledd, så det er enkelt :)

Jeg skulle så gjerne kalt opp etter min mormor, men dessverre har hun et grusomt navn!!! Men jeg er så glad i henne og synes hun er et fantastisk menneske. Håper bare hun er her lenge nok til å treffe mine fremtidige barn.

Annonse

Det er min bestemor som heter Magda Hansine!

Men det er veldig rart.. Mamma har 7 søsken, alle har dobbeltnavn. Mellomnavnene deres var liksom veldig gammeldagse på den tiden, og alle hatet sitt andre navn. Men nå er de navnene back in the game.. Mellomnavnene er: Matea, Julie, Othilie, Irine, Magnus, Magne og Ask.

Bestemoren min igjen hadde 14 søsken, men dessverre klarer jeg bare å huske mormor sitt navn, samt hennes søster Sylva.

(Og nei, familien min er ikke sekt medlemmer, de var bare ikke så oppdatert på prevansjonsfronten...)

He he, stammer ikke fra noen sekt familien vår heller men var jo veldig vanlig å få mange barn før da. Min bestefar hadde 11 søsken og bestemor hadde 8 så det er noen navn å velge i. Men nå er nå ikke jeg helt for oppkalling da. Men, hvis jeg måtte, så heter bestemor Viola som navn nr 2, bestefar Johannes som navn nr 2, søstera til bestefar heter Inga, og det synes jeg er fint. Men oppkaller ikke så da er ikke noe av det aktuelt...Selv om jeg liker Viola veldig godt. :-)

Min ene oldemor het Mina og samboeren min sin oldemor het Selma. Disse navnene er høyt oppe på lista vår. Johanne har blitt brukt i slekta til samboeren min, det synes vi også er et fint navn. Ellers heter bestefaren min Torleif og bestemor Else (begge lever) så hadde vært litt gøy å kunne kalle opp etter dem, men da muligens som en variant av navnene. Elise og Torbjørn kanskje?? (Faren min heter Bjørn).Tips mottas med takk!

Joda, er da noen jeg kunne kalt opp etter:

Anna

Elisabeth

Johannes

Margit

Min oldefar het Olaf, og hvis jeg får smakt litt på det kunne jeg vel brukt det også.

Min samboers mormor heter Lilly. Det er ganske fint, men kanskje for sukkersøtt for meg. Dessuten tror jeg det er på vei til å bli hipt, og det liker jeg ikke så godt.

Antonie Raine- oldemor

Alma Serena- farmor

Gerd- mormor, he he

Maria-søster

Laetitia (oldemor)

Oscar (har brukt det på min sønn) -tippoldefar

Nicolai (babys onkel)

Alexander(min onkel)

Alexei(min bror)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...