Gå til innhold

progesterontilskudd

miss gunnilla

Anbefalte innlegg

Hei,

Har hatt to MA de siste årene. Gynekologen min har gitt beskjed om at neste gang jeg blir gravid skal jeg ta kontakt med han når jeg er to uker over termin slik at jeg skal få progesterontilskudd. Jeg har prognivå innenfor det normale, men på den nedre delen av skalaen. Testet positivt før helga og ringte glad og fornøyd til sykehuset i dag. Så er jo selvfølgelig gynekologen bortreist i flere uker. Fikk time hos en annen gyn i neste uke, men vet av erfaring at legene er veldig uenige om effekten av å gi tilskudd. Sist jeg hadde MA spurte jeg, men ble bare avfeid med at det ikke har noen som helst slags effekt. Kan jo risikere at denne legen ikke syns det er noen vits. Fins bare sykehus her jeg bor, ingen private gyn. Blir rimelig desperat, er vel viktig at tilskuddet gis i god tid innen seks/syv uker som er det kritiske tidspunktet etter hva jeg skjønner. Skulle gjerne hørt litt erfaring fra andre som har fått progtilskudd!

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ingen erfaring å dele, dessverre. Fikk likevel lyst til å si at når du kommer til den nye gyn så må du smøre tjukt på. Legg ut om hvor redd du er for å oppleve det samme igjen! Og si at du har blitt LOVET av din faste gyn å få prog.tilskudd. Hvis han avfeier deg med at det ikke har effekt så kan du jo i så fall spørre hvorfor han ikke vil gi deg det? Han bør da ha en god grunn, som at det kan skade deg eller babyen. Hvis det ikke kan skade på noen måte så kan du jo si at det faktisk HAR en positiv effekt på deg, fordi det vil få deg til å senke skuldrene. Bekymring er ikke bra for verken deg eller babyen. Det bør han forstå!

Huff, kjenner jeg blir irritert på leger som er så lite lydhøre overfor pasientene sine... Men det finnes faktisk mange bra leger også, og kanskje du skal til en slik en. Håper det!

Lykke til, både med legebesøk og svangerskap!

Vet ikke om jeg har så mye å tilføre, men en venninne av meg som mistet en gang fikk beskjed om at progesteronnivået synker en tanke rundt uke 9. Så dersom du har litt lite av dette, vil det "kritiske" tidspunket komme rundt den tiden...

Om du er heldig, har din tidligere lege notert noe om hva han tenker i journalen din så den nye legen er klar over det.

Lykke til!

=)

Jeg har ikke så mye råd, lurer selv. Tar nå Progesta care fra helsekosten. Testet positivt i går. Har tatt Progesta care i noen mnd, og progesteronverdien har steget fra 20 (i vår) til 42 (nå denne syklusen.) Jeg tar det 3 ganger om dagen selv om det eg. bare skal taes 2. Har tidligere tatt crinone, men da sank prog. nivået til det laveste noensinne! (16) Leste at kunstig prog faktisk kan senke serumnivåene pga demper kroppens egenproduksjon av progesteron.

Takk for svar! Har progestacare stående, men lurer veldig på om jeg skal bruke den fram til skal til gyn mandag. Har også lest noe om naturlig prog og kunsting, og lurer på om kan bli kluss om bruker det ene og så det andre. Så underlig at nivået sank med crinone, og så interessant at det steg med Progestacare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...