Gå til innhold

koffein

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, snakket med en kamerat som har studert psykologi i helgen og som i sin hovedoppgave hadde med et avsnitt om graviditet og koffein. Han sa det var noe forskning som tydet på at store mengder koffein i tredje trimester kunne ha innvirkning på fødseslvekten i samme grad som røyking hvis man ventet gutt. Mens man mange steder finner informasjon om at det er greit å drikke 4-5 kopper i hele svangerskapet, mente han at man burde begrense det ned til 1 eller 2, hvis man i det hele tatt måtte ha det (jeg drikker ikke kaffe, så det er sikkert lett for meg å si, men jeg satt nå og koste meg med en pepsi max og det var derfor vi kom inn på det. Dessuten venter jeg jente =)).

Tenkte jeg skulle meddele dette til dere andre selv om dette ikke er noe som er forsket på så lenge, så har dere i alle fall muligheten til å tenke på det. Og de som er som meg som like gjerne drikker annen brus enn cola(sitter litt i glasshus her også, for jeg drikker svert lite brus), kan jo bare velge noe annet når 3.trimester nærmer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...