Gå til innhold

koffein

Anbefalte innlegg

Hei, snakket med en kamerat som har studert psykologi i helgen og som i sin hovedoppgave hadde med et avsnitt om graviditet og koffein. Han sa det var noe forskning som tydet på at store mengder koffein i tredje trimester kunne ha innvirkning på fødseslvekten i samme grad som røyking hvis man ventet gutt. Mens man mange steder finner informasjon om at det er greit å drikke 4-5 kopper i hele svangerskapet, mente han at man burde begrense det ned til 1 eller 2, hvis man i det hele tatt måtte ha det (jeg drikker ikke kaffe, så det er sikkert lett for meg å si, men jeg satt nå og koste meg med en pepsi max og det var derfor vi kom inn på det. Dessuten venter jeg jente =)).

Tenkte jeg skulle meddele dette til dere andre selv om dette ikke er noe som er forsket på så lenge, så har dere i alle fall muligheten til å tenke på det. Og de som er som meg som like gjerne drikker annen brus enn cola(sitter litt i glasshus her også, for jeg drikker svert lite brus), kan jo bare velge noe annet når 3.trimester nærmer seg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10828230-koffein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...