Gå til innhold

Hva har dere betalt?offentlig eller privat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi er også i første forsøk på ullevål, og har hittil brukt ca. 10.000 på medisiner, + de 1500 man må betale til sykehuset. Og når man har nådd 15.000,- for medisiner, kan man sende inn alle kvitteringer til nav, for å få igjen videre utlegg i evnt. 2 og 3 forsøk.

Annonse

er det slik at vi betaler 15000 for første forsøk, får det vi betaler over det tilbake, og får alt tilbake for andre og tredje forsøk. eller er det 15000 pr forsøk? forstår ikke helt den regelen.

I det offentlige er det slik at staten sponser det som overstiger 15 000 i medisiner på 3 forsøk. I tillegg må man betale 1500 for hvert forsøk til sykehuset. Det vil si at at for medisiner og betaling til sykehus for 3 forsøk blir 19 500,-

Jeg vet ikke om du ble forvirret når folk betalte så forskjellig i medisiner. Det er fordi vi bruker forskjellige dosering, og høyere dose, jo dyrere blir medisinene.

Jeg betalte 9000 i medisiner til mitt første forsøk, så da blir det bare 6000 å betale på mitt (forhåpentligvis ikke neste forsøk :-) Og på et evt. tredje blir det ikke noe å betale i medisiner.

Slik har i hvertfall jeg forsått det.

Det som er så mye dyrere i det private enn i det offentlige er selve betalingen på sykehuset, her betales det over 20 000 for en "behandling"

Vet ikke om dette var noen god forklaring...

Jeg tror det er sånn at man betaler 1500 kr til sykehuset for hvert forsøk..

For medisinene skal alle tre forsøkene til sammen ikke overstige 15000.. Dvs at alle utgifter til medisiner som overstiger 15000 får du igjen av nav. Så for tre forsøk i det offentlige skal det ikke koste deg mer enn 15000+4500, altså 19500.. Det har ingenting å si når du når den grensa på 15000, om det er 1 eller 3 forsøk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...