Gå til innhold

Hydrops

lollenonna

Anbefalte innlegg

Jeg er en helt frisk jente i slutten av 20-årene som venter mitt tredje barn. Fra før har jeg to helt friske barn, derfor "forventer" man jo at denne gangen er jo alt ok også.... På ultralyd skulle det vise seg at alt ikke er ok med den lille i magen min. Nå har vi tatt prøver ved nasjonalt senter for fostermedisin, ,en ingen av prøvene har gitt oss svar på hvorfor barnet vårt har hydrops/acites, altså vannansamlinger i magen utafor magesekken. I tillegg er han hoven forskjellige steder på kroppen.

Er det noen som kjenner til denne tilstanden? Er det noen som ikke har fått svar på hvorfor her inne? Hvordan har det gått/ går det med dere nå?

Jeg blir frustrert av ikke å få svar. Grubler masse. Jeg vet ingenting om hvilke muligheter barnet mitt har.Det jeg har fått vite er at han like gjerne kan bli helt frisk som veldig syk. Eller han kan dø..... Jeg tør jo ikke glede meg over svangerskapet. Har likevel vanskeligheter for å ikke knytte meg til den lille i magen, som jeg stadig merker mer av. Er nå i uke 23.

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Vi fikk samme diagnose på vårt barn i uke 31, vi var uheldige, det gikk ikke bra med vårt barn. Men, fortvil ikke du er i de beste hender ved Nasjonalt senter for fosterdiagnostikk, vi var på Riksen og følte ikke at de hadde samme kompetansen den gang. Har hørt/lest at dette kan gå bra,bare man får den rette oppfølgingen. Så fatt mot og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...