Gå til innhold

Luteiniseringssyndrom....!?! Noen som har opplevd det?


Mejse

Anbefalte innlegg

Jeg er 11+6 og har vel egentlig siste dag her.....ENDELIG får jeg gå over i neste trimester ;o)

Men desverre er ikke alt som det helst skulle være. Jeg er gravid ved hjelp av ICSI. Ganske tidlig, allerede etter uke 4-5 fikk jeg problemer med å passe klærne, var oppsvulmet og følte meg veldig stinn. I uke 10 var jeg til scanning første gang og gynekologen fant heldigvis et lite nurk og tydelig hjertebank. Desverre fant hun også uvanlig mange og store cyster. Etter å ha konferert med legen som har behandlet oss på fertilitetsklinikken i Porsgrunn (og som for øvrig var med til å sette det første barn skapt vha kunstig befruktning til verden i Norge) fant dem ut av at jeg lider av luteiniseringssyndrom. Legen på fertilitetsklinikken hadde opplevd det èn gang før i de siste 25-30 år og min gynækolog var ikke kjent med syndromet. Så vidt jeg har fått å vite er det ikke farligt, men sjelden og jeg skal ta det med ro. Jeg er derfor sykemeldt og kommer sansynligvis ikke tilbake i jobb før fødselen.....det er plutselig VEEELDIG lenge til 22. mai!!!

Jeg finner ikke noe på nettet og jeg er egentlig veldig nysgjerrig om noen vet noe om det.

Jeg snakker naturligvis med gynekologen min og blir sjekket hver uke. Det er altså tett oppfølging og jeg får følge med på hele utviklingen for mit lille vidunder i magen.

Er det noen derute som har hørt om det eller opplevd det selv?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...