Gå til innhold

nattevakt (samme som på 1.trimester)

Anbefalte innlegg

noen flere som jobber nattevakt? Jeg har tredelt turnus, med både dag- kveld, og nattevakter. Er en stund til neste nattevakt, men vet virkelig ikke hvordan jeg skal klare det... Er våken nattevakt da.. Er så trett og sliten, og kvalm store deler av dagen... Men har hørt at det ikke er bra å gå nattevakt når en er gravid-stemmer det?? Er i uke 8 nå..

Fortsetter under...

Jeg har ei svigerinne som er gravid sykepleier, ca.12 uker på vei. Hun har snakket med arbeidsgiver og har fått fritak fra nattevakter. Er ikke det samme mulig for deg? Det beste for både deg og arbeidsgiver er jo at du kan fungere best mulig, lengst mulig i jobben, og ikke blir sykemeldt fordi du har slitt deg ut på nattevakter.

Håper det ordner seg.

Hei, jeg jobber 60% natt og klarer dette veldig bra.

Ho jeg jobber sammen med har fullført to svangerskap i denne stillingen.

Har hørt at så lenge man får sove når man kommer hjem og kjenner på kroppen at ting går greit, så skal det ikke være noe problem.

Jeg sovner som en stein rett etter nattevakt, så jeg fortsetter i min stilling så lenge jeg klarer ;)

Jeg jobbet nattevakt hele forrige svangerskap, og det gikk helt fint.

Nå vet ikke jeg med deg, men jeg sliter ikke med å sove på dagen, så det var ikke noe problem.

Nå er jeg i gang med nr to, men nå jobber jeg kvelden, for han første skal jo opp om morgen, og han blåser i om jeg måtte jobbe seint dagen før...:)

LYKKE TIL!!

Joda, å jobbe BARE netter er sikkert greit, men å jobbe tredelt turnus hvor nattevakter er inkludert, er i en ganske nylig studie vist seg å ikke være heldig. Nå må dere ikke hoppe på meg og anklage meg for skremsels-propaganda, jeg bare refererer fra studien. Den sa at kvinner som jobber tredalt turnus med nattevakter gjennom graviditeten har 50% større sjanse for abort. Jeg likte heller ikke de tallene, derfor har jeg nå i uke 8 fått legen min til å skrive meg en erklæring for fritak fra nattevakter. Nattevaktene byttes da ut med dag- og aften vakter. Dette kan ikke arbeidsgiver nekte deg. Lykke til!

Annonse

Takk for alle svar! Jeg synes også jeg har hørt om slike studier, og at det blir mye stress for kroppen å hele tiden måtte omstille seg. Jeg vet ikke om det er mulig å bytte ut med dag- og kveldsvakter på min jobb. Blir jo veldig mye mer jobbing da, siden nattevaktene er mye lenger. Jeg skal til legen om tre uker, tenkte jeg skulle ta det opp da, så får jeg se. Skal ikke ha nattevakt før det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...