2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jeg var på do tidligere, og da blødde jeg ferskt blod. Mister jeg? Har ikke blødd noe særlig i etterkant... Skal til legen 15.00:(
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Kanskje det bare er en rift eller noe som gjør at du blør, slimhinnene kan være så skjøre tidlig i svangerskapet. Det skulle ingenting til før jeg blødde de første ukene, men det var jo bare bittelitt blod. Uansett bør du snakke med lege og det er jo fint du skal dit så snart. Lykke til, håper du går under den "gode" statistikken, det er jo mange som blør uten at det er noe galt.
Gjest Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 jeg vil bare ønske deg super masse lykke til .. dette går nok bra skal du se... lykke til.
Smæchs!!! Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Jeg blødde i uke 6 og 7, men det viste seg å være en blodansamling ved livmora. Alt bra idag ihvertfall. (uke 11)
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 5. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2007 Hei og takk for svar:) Var hos legen, hun sa at siden jeg ikke er 12 uker enda (blir det på torsdag) kunne de ikke gjøre noe, så jeg måtte bare vente å se. Om en uke skulle jeg ta ny test for å sjekke om jeg fremdeles var gravid eller ei...syntes det var lenge til jeg:( Jeg spurte om UL, men hun sa de ikke kunne se noe så tidlig på utvendig UL alikevel...? Håper at dette går bra, er så bekymra og vet ikke hvordan jeg skal klare å vente en uke:(
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Hei. Uff syntes så synd på deg, på private klinikker kan du få time til ultralyd på dagen. Jeg har selv gjort det og det var verdt pengene. btalte 750 kr. Men da slapp jeg bekymringene. Lykke til...
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 5. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. november 2007 Jeg spurte legen om det, men hun sa det bare var vaginale ultralyder som ble gjennomført så tidlig, at de ikke kunne se noe på vanlig ultralyd..stemmer det? Har ikke så lyst å ha sånn vaginalUL... Takktakk, jeg er helt ute av meg..jeg skal igrunnen teste meg igjen neste mandag, men den dagen blir gullet mitt 1 år, har lite lyst å finne ut at jeg ikke er gravid den dagen der da! Lurer på om jeg ska ringe imorgen tidlig... Noen fra Stavanger som har en plass å anbefale?
-kate Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Skjønner meg ikkje heilt på legen din som avfeier blødningene dine så lettvindt!! Det er da heilt uproblematisk å sende deg til innvendig UL på nærmast sjukehus - ein bør jo finne ut noko er galt eller ei så fort som mogleg. Du burde sleppe å gå rundt og bekymre kanskje unødvendig!! Uansett, å ta graviditetstest på måndag fortel deg bare at du er gravid, enten du har mista eller ei, fordi svangerskapshormonene sit i kroppen lenge etter en eventuell abort. Dette veit eg av erfaring! Søstra mi fekk kraftige blødninger i uke 7 og blei send til Haukeland, men alt var bra. Venter ei flott jente i februar!! Lykke til, håper alt går bra - det gjer jo ofte det!
Gjest Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 hei.. jeg vet om ei i stavanger som jeg var hos.. d kostet 500kr... hun var kjempe koselig.. jeg anbefaler d hvis du er engstelig:) jeg kan sende deg en post,hvis du vil
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 Innvendig ul som gjelder så tidlig ja. Det er ikke vits i å ta en vanlig graviditetstest dersom du mister nå. Tok de ikke blodprøve for å se på hcg-verdien din???? Dette burde vært gjort og så ta en ny hcg-blodprøve etter noen dager for å se om verdien stiger eller synker. Synes du skal ta deg en tur på legevakten nå i kveld jeg. Legen din hadde jeg IKKE stolt på!!!!! Lykke til!
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 5. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. november 2007 Hei alle sammen:) Tusen takk for så mange svar, nå kjenner jeg at jeg er litt sur på den der legen... Hun gjorde ikke noe annet enn å kjenne på magen min, å da sa hun at den var myk å fin og at det ikke var noe farlig for meg, og forhåpentligvis ikke for babyen heller...Men syntes det var lite svar å gi, jeg skal ikke på jobb før fredag så har hele uka hjemme..kommer til å bekymre meg mye! Skal jeg ringe legevakten? Har ikke blødd siden i morges nå, men legen sa jo at det kunne være begynnelsen på en sa?! Hun snakket så altfor lett om det...blei litt forbanna! (har ikke klart å komme inn på bim sidene før nå) Takk igjen for alle svar:)
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 5. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. november 2007 håper-så-sterkt Jeg sier takk, bukker å neier...vil ringe ut i morgen tidlig!
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 5. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 5. november 2007 Nå har jeg da ringt legevakten,var en sykepleier jeg snakket med. Hun skulle forklare dette for legen og en av dem skulle ringe meg opp igjen.. Håper de gjør noe mer denne gangen! Har ikke "tid" til å bekymre meg, med bursdag å 3 eksamener som nærmer seg...håpe, håpe!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 5. november 2007 #14 Skrevet 5. november 2007 Bra at du ringte. Det er ikke sunt å bekymre seg slik. Den legen din er ikke helt god. hadde byttet dersom jeg var deg. Synes det er helt jævlig at hun ikke tok deg på alvor! Håper du får kommet deg på en UL slik at du får sett at alt er i orden! Lykke til!
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 5. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 5. november 2007 Det var en vikar ser du, så fikk ikke snakket med fastlegen min..syntes hun var veldig ung også jeg, trodde det var en student, men det var hun visst ikke. Takk for det, håper de forstår at jeg trenger det for å få roet meg.. Kan skrive ett innlegg når legen har ringt opp igjen å si hva han sa:)
Gjest Skrevet 5. november 2007 #18 Skrevet 5. november 2007 Hei! Jeg ville bare si at jeg tok utvendig ul i uke 10, det var ikke noe problem å se. Stå på og lykke til.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 6. november 2007 Forfatter #19 Skrevet 6. november 2007 Venter på telefon fra legen nå, men blir hun samme som jeg var hos igår. For fastlegen min har fri denne uka.. Så får håpe hun forstår at jeg trenger en UL for å få roet tankene mine! Så bra da "alle gode ting er tre:)"...håper jeg også kan få det da:)
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 6. november 2007 #20 Skrevet 6. november 2007 Bare for å rette på legen din, så gjør de vel ikke noe med slikt før etter uke 23, tror jeg?? Mener å ha hørt at frem til det så regner det som en sa, hvis man mister. Rett på meg hvis jeg tar feil.. Det er ikke spesielt ubehagelig å ta innvendig ul, jeg har selv tatt det i uke 13 og hvis du er veldig bekymret så ville jeg har gjort det. De ser vel ikke noe på utvendig i uke 12, men de ser innvendig iallefall.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 6. november 2007 Forfatter #21 Skrevet 6. november 2007 De gjør ikke noe på den måten, men de kan sykemelde å be om at vi ligger i ro, det var mer sånn hun mente. For jeg spurte om trening og jobb å da sa hun jeg skulle bare gjøre som før. Men tar meg treningsfri denne uka alikevel jeg:) Jeg stresser litt mye, så håper bare det er det blødningen kom av. Men vi får nå vente å se... Hun over her hadde jo tatt utvendig UL i uke 10 og sett noe? Men jeg takker ja til innvendig UL om jeg får det, alt for å slippe å være så bekymret:)
Nr3 i 2012 Skrevet 6. november 2007 #22 Skrevet 6. november 2007 Hei! Ville bare si lykke til. I forje svangerskap hadde jeg endel ul. Tok ta utvendig ul fra uke 8. så fint at det var en liten "bebi" der. Men det var nok tydligre med innvendig ul som jeg hadde uken før. hadde utvendig ul i uke 8, uke 10 og i uke 14 klarte vi å se kjønnet! Så du kan jo høre om de vil ta utvendig ul. (leste vel i et annet innlegg om at du hadde fått time til ul) Iallefall lykke til!
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 6. november 2007 #23 Skrevet 6. november 2007 Hei Rolte. Ville bare ønske deg lykke til i morgen på UL. Jeg hadde styrt blødning med ferskt blod og klumper i uke 7+4. Det var ganske mye blod også! Men var på UL dagen etter og da viste det seg at det var ett hematom på utsiden av livmoren som lagde blødningene og det var ikke fare for babyen. Gynekologen på sykehuset sa at så lenge man ikke hadde store smerter med blødningene var det ofte ikke farlig heller. Det er ikke unormalt å blø i 1.trimester. Nå er jeg 26+0 og babyen har det bra:) Ville bare komme med en solskinns historie for deg og ønske deg lykke til i morgen:) Krysser fingrene for deg xxxxxxxx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå