fru.ktbar Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Når jeg var på ultralyd i uke 18 så vi tydelig gutt og fikk beskjed om gutt. I dag var jeg på ultralyd og fikk beskjed om at det var sannsynligvis en jente, vi så streker som anntydet jente og ikke noe ballesekk eller tut. Er det mest sannsynlig med gutt fordi en tut er en tut og jente er vanskligere å se. Eller kan det like gjerne være en jente jeg bærer på. Er det lettere å se kjønn i uke 18? (samme som skravle)
Bomsedeisi Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Det er nok lettere å se kjønn i uke 23 enn uke 18. Tror du venter jente.
Gjest Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Tror også du venter jente Ikke at jeg helt skjønner hva som ''skjer'' med tuten etter at man først har sett den. Men man ser kjønnet bedre i uke 23 tror jeg, enn i uke 18. Jeg fikk vite gutt på siste ul, var da 18 uker på vei. Men selv om vi så en slags tut så turte ikke gyn. å si det helt sikkert.. Trodde det var bevis nok jeg, men så vet jeg jo egentlig ikke hva de ser etter. Er veldig spent selv jeg, skal til UL igjen på torsdag så får vi se om vi ser en tut denne gangen også
mammeladas *HØYGRAVID' Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Hei! Jeg var på privat UL i uke 14 og spurte da legen om det var mulig å se kjønnet på et så tidlig tidspunkt. Det hun svarte da, er at på det tidspunktet og enda noen uker framover så ser jentefostrenes og guttefostrenes kjønnsorganer ganske like ut. Dvs at guttene har synlig "tut", men at jentefostrenes klitoris er så framtredende at de kan bli tatt for å være gutt (det ser ut som de har "tut":-).Hun ville derfor ikke spekulere i hva jeg bar på, for det var veldig vanskelig å se forskjell så tidlig. Kan det være svar på "gåten" din mon tro? Hmmm...:-)
fullrulleihuset Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 IIIIIIIK!!!!!!!!!! Har tenkt på det samme selv. Fikk beskjed om gutt på ord. UL (19+3), og syntes jeg kunne se en liten tut. Har ny UL på torsdag (25+3) og er spent på om de sier noe annet da........... Samme hva det blir altså, men viser det seg at det ikke er gutt er det en del klær som må byttes!
månesol Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 hmmm... jeg var på ul idag og fikk beskjed om at det nok var en gutt i magen min. Hadde "menstermin" 13.april-08, men fikk ny termin satt til 08.april. Ihht kinesisk fødselskart skulle jeg nå få en jente, så....nå begynner jeg å lure... Kan de ha tatt feil, eller??? Tror jeg skal be om en ny ul i feks uke 24, så slipper jeg evt å kjøpe for mye i "feil" farge, om de nå skulle ha tatt feil....
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 Du mener du stoler like mye på et kinesisk fødsels kart som du gjør på ul og dagens teknologi? Ikke for å være stygg altså, men må fnise litt nå. Ja, ja, de sier jo at den kinesiske fødselskartet ikke et fnugg vitenskapelig, men velger du å stole på kineserne er det jo uansett 50% sjanse for at de har rett. Sier ikke at man alltid skal ta ul for god fisk altså, for man kan jo se feil der og, men hvordan i alle dager fikk du det for deg at det kinesiske kartet er 'sant'??
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #10 Skrevet 6. november 2007 Jeg er i uke 18 nå og skal på UL i uke 20. Håper de ser det rette kjønnet da, sånn at vi ikke kjøper feil farge på klær og lignende. Vet ikke om jeg får flere UL'er. Har hatt to til nå.
wilma<3 Skrevet 6. november 2007 #11 Skrevet 6. november 2007 Var på ul i uke 19 og fikk beskjed om at d var 96% sikkert jente. De resterende 4% kunne evnt være at d var gutt om navlestrengen var godt strammet mellom bena (da ser d nemlig ut som jente..) D kan jo også være en teori, men er vel best å "stole" på den siste;) I alle tilfeller stoler ikke jeg 100% på noe før babyen er født;)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #12 Skrevet 6. november 2007 Var på UL i uke 18 og de sa det var ikke noe tvil på at d var gutt så jeg tar sjansen på det.hehehe.Prøver å kjøpe minst mulig med farge for man vet aldri;)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #13 Skrevet 7. november 2007 hvor var det dere var på ul?? så dere tiss og pung?? nå ble jeg plutselig usikker altså for vi jorde også det på ul, men har liksom hatt jentefølelse hele tiden. ja det kan jo bli spennende når barnet kommer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå