Gå til innhold

Når gikk kvalmen over hos dere?


evius fikk junigutt

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 8 og litt til, og de siste to dagene har jeg bare vært litt småkvalm/uggen. Har vært kvalm siden uke 5, men ble kvalmere og kvalmere og syns jeg har hatt en topp nå i uka som gikk. Når gikk kvalmen over hos dere (hvis det har gått over enda da)? Bør jeg bare glede meg over det eller skal jeg være bekymret for om noe er galt? Er fortsatt øm i brystene (men ikke så øm som jeg har vært) og jeg har fortsatt murringer i livmoren.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte å bli kvalm i uke 6, så ble det bare verre og verre. Den aller verste uka hittil har vært uke 11, men jeg er fortsatt ikke så veldig bra, og er fortsatt sykemeldt. Bare tanken på å jobbe får meg til å spy.. Det er forresten ganske mange andre absurde tanker som også får magesyren til å trekke oppover.. Mat, f.eks..

 

Lykke til med kvalmen, måtte vi stå det over og være heldigere neste gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skrev kanskje litt utydelig i hovedinnlegget mitt, men jeg syns kvalmen har blitt litt mindre fremtredende nå, og lurte på om det er normalt. Om det er flere som har det sånn? Ja, jeg kjenner jeg er kvalm, men ikke sånn som det var i forrige uke og uka før der igjen, da det satt oppe i halsen på meg....går egentlig rundt og bare er småkvalm nå...

 

Lykke til med kvalmen du også, Golly, det går nok snart over for deg nå, heldiggrisen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke akkurat en trøst, men i første svangerskapet mitt gikk kvalmen over den dagen jeg fødte. I det svangerskapet jeg mistet var jeg ikke kvalm mer enn en eller to ganger, og denne gangen er jeg så smått begynt når når jeg nærmer meg seks fullgåtte uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forskjell fra svangerskap til svangerskap men som regel går vel kvalmen over før uke 12.

 

I forrige svangerskap kastet jeg opp hver eneste dag fra 1-30 ganger fra tidlig i uke 5 til snuppa kom ut i uke 40. Kan si at det var en lang slankekur jeg ikke anbefaler for å si det slik.

 

Nå er jeg i uke 6 i morgen, og er ikke kvalm i hele tatt. Bare trøtt som en strømpe.

 

Og symptomene kommer og går som de vil, og ikke noe er unormalt mer enn det er normalt. Så du er fordsåvidt bare med på en tur du ikke bestemmer hvor går selv :-)

 

Lykke til iallefall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den går over i uke 12 er en myte. Jeg trodde jeg skulle slippe unna, men hos meg kom den i uke 12 og har vart over 1 uke nå........:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil kunne oppleve at kvalmen og oppkastet kommer og går litt gjennom svangerskapet.

For min del startet kvalmen i uke syv og gav seg ikke før uke 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallai,

Jeg ble kvalm fra starten av, men kont fra uke 6 og så har den nå begynt å slippe litt taket. Mine værste uker var 7 -9. Jeg er nå i uke 11. Fortsatt kvalm innimellom, og hvis jeg skal gjøre noe. Men du skal ta det helt med ro. Jeg tenkte også som deg dersom jeg hadde noen bedre dager, kanskje er noe galt...Men det skal du ikke være redd for. Kvalmen og andre svangersk symptomer også så vidt jeg har skjønt kan endre seg så mye fra dag til dag. Kanskje blir du noe værre igjen før du blir bedre, eller kanskje er du heldig at det gir seg tidlig. Det er fullt mulig, og alle svangerskap er forskjellige. Noen er jo mer eller mindre kvalme helt til termin....men heldigvis er det mer sjeldent. Jeg har som sagt håp om at dette er min siste uke med kvalme, hurra!!! Lykke til videre og håper for din del at kvalmen er borte for godt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan variere litt fra dag til dag, uke til uke. Hos meg gav kvalmen seg helt i uke 14 sist. Nå er jeg i uke 11+3, og fremdeles kvalm. Følte meg litt bedre for ett par uker siden, men nå er det ikke så bra :-( Håper at det ikke varer lengre enn sist gang i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...