Gå til innhold

hvor stor sjanse for noe galt?

baby4rocket

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann! Jeg har termin 21. april og har da blitt 38 år. Var på tidlig ultralyd i uke 10. Legen på sykehuset sa at det ikke er noen større sjanse for meg å få et barn som "ikke er friskt" enn for ei på 25. Han sa at sjansene stiger når man er 40 og over. Da var det downs han snakka om.

Jeg har valgt å ikke ta duo-test eller fostervannsprøve. Men vi er jo selvsagt klar over at det ikke er noen selvfølge at barnet vårt er friskt. Hvor gammel er du og når har du termin?

Jeg er 36 og vurderer å prøve på en nummer 4... Eller vi har vel egentlig bestemt oss, men mange rundt oss blir himmelfalne over at vi tør i vår alder.... Så jeg merker at jeg blir engstelig, belastningen ville vært stor hvis noe alvorlig var galt når vi har tre til som skal få sitt. Og ser av dette forumet at men er "eldre" når man har rundet 35. Men det blir nok noe av. Hva er duo-test?

Duo-test er genetisk veiledning, blodprøve og ultralyd. Leste det her inne et sted. Men du, 36 er da ingen alder! Blås i alle rundt deg som synes du er for gammel! Vi har også tre barn fra før, og denne lille knøtten er så velkommen! Slettes ikke planlagt, men nå ser jeg på denne babyen som en gave. Lykke til!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...