november26 med liten prinsesse Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 da var det min tur, 21 dager igjen i dag ;o) (stemmer ikke det at det var da man kule kalle seg det? ) men nå får jeg komme meg ut døra, kontoll hos JM, ska bli spennende å se om hun har ne nytt å si i dag.. hehe ;o) ha en fin dag alle sammen!!!
drmjenter Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 GOD MORGEN!! Hehe - lykke til til deg Like måte!
loppe Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Spennende, må ofte inn for å se hvordan det er gått med deg. Jeg har 19 dager igjen, slimproppen har gått og 2 cm åpning, men hva hjelper det, når ingenting skjer?.... Hva sa Jormor ?
drmjenter Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Hvordan har det gått med deg i dag...???????
november26 med liten prinsesse Skrevet 5. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2007 heisann ;o) gikk bra hos jordmor, hun sa det hørtes ut som rier jeg hadde. men hun ville ikke sjekke åpning enda, for hvis det bare var kynnere, kunne en slik undersøkelse føre til VONDE masrier og å stor fare for infeksjon. så hun pleide ikke sjekke det før uke 38 og jeg er i 37.. men måtte jo seff ta kontakt der som jeg fikk vondere eller de kom tettere.. ellers så hadde jeg høy blod%, og lavt blodtrykk, men ikke noe faretruende heldigvis ;o) jordmor sa hun tvilte på jeg gikk til termin uten å kunne gi meg noen garanti.. hehe hode er langt ned i bekkenet, festet, og hun sjekket papirene mine og der stod det at *husker ikke hva det heter* men den som skal krympe, er helt borte og at jeg hadde 1 cm åpning, så hun trodde ikke at jeg var så langt unna en fødsel.. så jeg får bare gå rundt her å vente, å se om det skjer noe mer.. hehe ;o)
drmjenter Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Så spennede da!!! Godt at alt står bra til Vi er i samme uke vi da, jeg er også på uke 37. Dvs: vårt lokalesykehus har en dato med 9.desember - samt rikshospitalet UL dato er 29 nov. hm.. Samtidi tror jeg at det er noe før- men, de kommer jo når de vil Jeg har vært på fødeavd i kveld til undersøkelse. Har så smerter ¨på høyre side opp ved brystet - i ribbena. Saamtidig som jeg har begynt å klø så fælt - de tok flere blodeprøver og ultralyd. Babyen veier nå 2800g. Alt sto bra til med den, og jeg skal på oppfølging på fredag for å se på resultatene av blodprøver osv.. Spes lever prøver da, pga svangerskapskløe.. Veldig ok at de sjekker, så slipper man å gå og gruble så fælt :) Ha en fin kveld - blir spennende å se når du setter i gang for fullt da!!! hehehe
Solstråle + 3 :) Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Ja,her var oppdateringen ja Så spennende da,blir jo snart da Jeg er satt opp med jordmor på torsdag,blir spennende og se om je kommer meg dit,men sikkert nokk Jeg er i uke 39!!!! Og veeeldig klar da
Gjest Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Spennende å høre om hva som skjer med deg :-) Har termin 3 dager før deg, og jeg har lyst på litt action snart... litt murring eller at han fester seg eller noe... skal på kontroll på onsdag igjen, det blir spennende... men føler på meg det blir rundt termin siden mamma fødte rundt termin med alle 3 barna (jeg ble født en dag etter)... husk at du er nødt å gi beskjed her om det skjer noe mer spennende, hehe... ;-)
november26 med liten prinsesse Skrevet 6. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. november 2007 jeg er 37+4 i dag etter hva JM sa da.. (klarer ikke følge med på de dagene jeg.. hehe) har hatt rier med 10 min mellomrom i går kveld og i natt,kommer MYE slim innimellom, ringte føden, men skulle ikke komme før jeg hadde 3 på 10 min... men nå virker det som riene begynner å avtaigjen... har noen enda, men nå er de ikke så tette... skjønner ikke noe jeg.. blir jo bare mer og mer forvirra.. syns det er flaut å ringe føden, for vil ikke rope på *ulven* hehe så mamma måtte ringe for meg i natt, for jeg nekta å ringe...;o) (sta som et esel) men var sykt vondt igår, for kjente magen strammet seg også, PRESSET det lixom nedover mot *høna* (for å si det sånn) å følte jeg måtte på nr 2 samtidig,men der kom det ikke noe, så det måtte jeg altså ikke.. hehe ;o) huff, gleder meg til det setter ordentlig i gang, i dag skal jeg ut å tråkke alle kjøpe sentre opp og ned,på kryss og tvers ihåp om at tyngdekraften skal hjelpe jenta mi på veg.. hehe ;o) jepp, skal oppdatere hvis det skjer noe spennende, men akk nå så er det nok ikke så mye spennende.. hehe ;o) ha en fin dag alle sammen;o) ps: håper blodprøvene dine er fine da tudlu, og kjempe fint at de sjekker om det er noe galt!!! solstrålen m/spiren: slapp av, er nok din tur før det blir meg skal du se, denna jenta bare ligger å lurer mamman sin ;o)
mamman til vakre maria Skrevet 6. november 2007 #10 Skrevet 6. november 2007 ååh. Skal krysse fingre og tær for deg.. Du får ha en fin dag på kjøpesentrene og styre unna alle rulletrapper..
november26 med liten prinsesse Skrevet 6. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. november 2007 hehe, ingen rulletrapper eller heiser her.. ;o) kommer forresten til å slite der når jenta kommer, har klaustrofobi, så jeg tar ikke heis.. hehe men får vell tvinge meg selv til det å da ;o)
drmjenter Skrevet 6. november 2007 #12 Skrevet 6. november 2007 Hva slags følelse gir de ulike jordmødrene dine på føden når dere ringer eller evn er på sjekk?? Jeg følte at det var tyngdekraften som satte i gang hos meg også med min førstefødte. Når jeg var på sykehuset kvelden før hun ble født, fikk jeg beskjed om å gå i trapper. jeg gikk 10 etasjer, mye - men formen min generellt var veldig bra sist. To timer etter jeg kom hjem fra sykehuset begynte riene for fullt- og hun ble født før 09:00 dagen etter. Nevnte dette for en av jordmødrene i går: Ååh, nei - det var nok BARE ren tilfeldighet!! Og en annen ting: når jeg har fortalt hvordan førstefødsel gikk. Ingen forvarsel, rett på 8 timer med rier, deretter 40 min pressing - så ble hun født. Noen sier, ja- det var jo en rask fødsel, noen sier; ja - det er normalt... Er det ikke noe som går for mer normalt og mer sannsynlig enn annet - og er de såååå ulike i yrket sitt at det er helt avhengig av hvem man snakker med om hva slags tilbakemelding man får...??? Jeg og, November 26 - føler meg usikker og litt småteit når jeg snakker med føden - vet jo aldri hva vedkommende man snakker med har av tilbakemelding.. Vi må jo bare stole på at de vet hva de snakker om Har forøvrig hatt en natt med mye doflying og harde tak - må alltid reise meg opp å ta en tur på toalettet når jeg våkner av smertene.. MEN, er nok leeeeeenge igjen... Gå på kjøpesenter du, og KOS deg - hihi.. Jeg tror på tyngekraften!!!!
november26 med liten prinsesse Skrevet 6. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 6. november 2007 godt at det ikke bare er meg som føler det slik med føden... føler de ikke tar meg seriøst, har truffet på noen veldig hyggelige, men de fleste (spes den eldre garden) *å nei, det er nok bare kynnere, det er lenge igjen enda* å jeg er nok kansje litt extra på vakt siden at jeg har fått stoppet fødselen, men burde ikke det være en god grunn til å ta meg inn å sjekke om det er rier lixom?? hvordan kan de vite at det er kynnere over en telefon samtale?? de sier jo at alle opplever riene forskjellig... ?? å da jeg ble innlagt, så trodde jeg at jeg hadde mageknip, men den gang var det jo rier..(??) men ja vi får jo håpe de vett hva de prater om.. men fikk beskjed av at det å være oppreist å bevege seg ville ha en positiv innvirkning,ga tyngdekraften ville være med å *dytte* fosteret nedover.. men jeg vett ikke,men verdt et forsøk.. hehe ;o) lykke til vertfall ;o)
Solstråle + 3 :) Skrevet 6. november 2007 #14 Skrevet 6. november 2007 Ja ,i dag har jeg også hatt en del press nedover når takene kommer....så kjenner at det nærmer seg ja,vi som har så mange så kallte kynnere kommer vel til sjukehuset med press rier tenker jeg Mitt forrige svangeskap var det ingen som tok meg alvorlig når jeg sa at jeg hadde maaaange kynnere tidlig,og jeg fikk 2 mnder før tiden.....så kjenn på kroppen din og forlang heller å få komme inn og bli sjekket enn at man føder før man rekker sykehuset....for tror det er opp og ned med dei jordmødrene,dei er jo bare mennesker dei også....
november26 med liten prinsesse Skrevet 6. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 6. november 2007 jepp de er bare mennesker, men tror noen av de mener selv de er synske av å til.. hehe ;o) huff,sitter da her enda jeg, begynner bli lei av å ha vondt.. håper det enten gir seg eller at det kan gå over i rier slik at fødselen starter.. men er vell igrunn det ALLE her håper på nå.. hehe ;o) lykke til alle som en i vertfall;o)
drmjenter Skrevet 6. november 2007 #16 Skrevet 6. november 2007 Så sant så sant- de ER bare mennesker. Og jeg tror at de, akkurat som andre blir påvirket og formet av erfaringene de får i jobben sin. Vet ikke hvor mange "vanlige folk" som sier: "Åh, er du så langt på vei - men da er du stor"- ELLER, "Ja - men da er du jo ikke stor" Alle uttalelser er jo basert på hvem de sist så gravide. Syntes bare jordmødrene bør ha generelle "kjøreregler", på den måten er det ikke totalt avhengig av hvem man treffer/hvem som sier hva.. Men, men - tenk dere hvor mange forstyrra vordende mødre de har å gjøre med til enhver tid - hahaha, litt av en røre til tider kan jeg tenke meg. Det er jo deres jobb å først og fremst berolige oss, påse at foster har det bra, deretter være mest mulig informative - uten å drive på med psykologisk støtte/rådgivning i flere timer. Vi er nok ganske sultne etter informasjon når vi ringer/ er til undersøkelse hihihi Ja, November - jeg vil komme i gang jeg og!!! Lurer på om intens husrydding og vasking vil hjelpe til
november26 med liten prinsesse Skrevet 6. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 6. november 2007 huff, tror ikke det er noe annet enn venting som hjelper.. hehe ;o) har gitt litt opp... hihi
drmjenter Skrevet 6. november 2007 #18 Skrevet 6. november 2007 Ler - du sier noe!! Blir smårar i hodet om dagen jeg - men snart er det vel snakk om lykkerus når vi treffer de små
Solstråle + 3 :) Skrevet 6. november 2007 #19 Skrevet 6. november 2007 Har prøvd husrydding og vasking i dag,til og med vert bort i og støvsugd hehe + jeg har vert i familieselskap Det er jo også ganske travelt spør du meg Har hatt en del kraftige kynnere og en god del slim igjen i dag,men dei regelmessige kynnerne kan vare i en time med 5 min mellomrom og så forsvinner dei.....æsj..... *venterventer*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå