Gå til innhold

Lav høyde - et problem?

Hæppi

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 26+6, og har i noen uker slitt med svært sterke smerter i og rundt høyre costalbue. Dvs rundt nederste ribbensrad - samt bakover langs samme "belte" til ryggen. Smertene er så intense at jeg må ligge og spise, har vanskeligheter med å sove, sitte lenge i samme stilling, ligge lenge i samme stilling osv. Smertene kommer ikke av at gutten i magen sparker i ribbena - det ville jeg antagelig kjent - han sparker ikke særlig hardt - i sannhet ikke hardt i det hele tatt, og jeg har aldri kjent han har sparket i ribbena. Om det var dét som var greia, ville han antagelig sparket i venstre grind også. Der er det fullstendig smertefritt.

Jeg har tenkt at høyden min kan ha noe å si her - uten at jeg er medisiner selv. Men, jeg er bare 1.49 høy (lav). Overkroppen er proporsjonalt kort, men babymagen min er like stor som andre gravides mager. Jeg har tenkt at disse smertene kan skyldes at livmoren presser seg grådig oppover i ribbena mine på den ene siden, og at få andre gravide har tilsvarende problemer, fordi de naturlig nok er lenger enn meg...

Er det noen som forstår problemstillingen min? Er det andre lave jenter her med lignende erfaringer? Jeg begynner å bli veldig sliten å lei av smerter nå. Gråter nær sagt hver dag, og fungerer på ingen måte sosialt pga smertene. Har i tillegg symptomgivende bekkenløsning, så jeg begynner å bli veldig lei nå.

Fortsetter under...

Det har jeg gjort - men får ikke noe gehør, og føler i sannhet ikke at noen "bryr" seg. Antagelig fordi jeg ikke klarte å kommunisere problemet i særlig grad. Det er også sånn at de selvsagt er mest opptatt av om barnet har det bra, og siden barnet virker i tipptopp stand, er det ikke så farlig med mor. Og det er jo i grunn riktig det - barnet er viktigst. Men, synes imidlertid ikke det er nødvendig at mor skal føle seg uglesett så lenge ikke noe er galt med babyen.

Hei, jeg er 1,53 og hadde ingen av de tingene du beskriver. Fødte i uke 33, så vet ikke hvordan det ville blitt etter dette, men merket han da godt under ribbeina. Høyden ble heller ikke gjort noe nummer av av lege og jordmor - bortsett fra at jeg skulle ha en ultralyd (for å estimere størrelse) før fødsel for sikkerhets skyld.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...