Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Er en uke inn i beh av trøske. Har lest på disse sidene at det er greit å fryse melk dersom den varmebehandles før bruk. Hvor lenge og hvilken temp?? Tenkte jeg kunne bruke melken i grøt senere. HVor lenge skal jeg beh?? Fra legen står det ingenting, på ammehjelpen sine sider står det minst 14 dager. Hvordan vet en at de 14 dagene er nok??? Det står også at candida er vanskelig å dyrke frem, hvordan vet man at det er helt borte.... De verste syptomene fosvant etter få dager, det er lite belegg i munnen på barnet. Kan det være lurt å beh. meg selv i munnen?? samtidig, jeg smaker jo på melka hennes når hun får mm på flaske
Expat Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Om du har soppangrep flere steder på kroppen bør du pillebehandles, og ikke bare bruke salve. Dermed, er du ikke angrepet i munnen så behøver du ikke behandle der. Er du og barnet symptomfri nå etter en uke så fullfører du to uker og slutter da. Du kan godt pensle barnet i munnen med en q-tip om det er steder det henger i nå enda. Du kjenner om det er borte, smerte, kløe, rødhet, det er borte. Om skålding av melk, se ammehjelpen.no, trykk på "amming" oppe til venstre, du får en alfabetisk liste, let etter smak på melken. Der står det hvordan man skålder melken. Husk at denne skåldete melka har holdbarhet tint som mme, du må tine fort (under rennende vann) og bruke den med en gang, så merk flaskene godt!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Melka som jeg er usikker på er allerede fryst, må i såfall varme den opp for å drepe soppsporer før jeg tar den i bruk!? Jeg har vært syptomfri i flere dager, allerede, synes i grunn ikke at babyen hadde noe belegg i munnen, bare det klassiske melkebelegget på tunga, og det sa HS ikke var sopp. Jeg valgte likevel å ta en soppkur fordi sårheten vedvarte hos meg. Nå da jeg har blitt så mye bedre, er det jo ingen tvil om at det vrikelig var det som var problemet.
Expat Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Det er "billigst" å være helt frisk før man slutter med medisinen, da... Ja, soppen drepes også for melka som er fryst nå. Med skåldinga. Husk å la den kjøles ned etterpå til 37 da! Så kan du gi det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå