Elle Vilde Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Datteren min har hatt atopisk eksem nedenfor munnen nå i rundt en uke. Skikkelig rødt, sårt og irritert. (Det ser i hvert fall helt ut som atopisk eksem, for hun hadde det over omtrent hele kroppen for et par år siden). Hva skal jeg gjøre med det/smøre på? Har prøvd Aderma og Decubal clinic recover. Begge deler gjør at eksemet blir illrødt og enda mer irritert og hun hylskriker fordi det gjør mer vondt. Har også prøvd Repairkrem (husker ikke "fornavnet" på den, men den er fra apoteket og er ekstremt fet og klissete, hvit tube med noe oransje på). Repairkremen hyler hun ikke av, så den gjør tydeligvis ikke vondt, men hjelper heller ikke. Smører på mange ganger om dagen og er nøye med å vaske etter hvert måltid. Jeg ser at hun går og slikker seg nedenfor munnen nå etter at eksemet kom, og det hjelper sikkert heller ikke akkurat... Noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre? Bør jeg ta henne med til legen? Husker vi fikk resept på noe kortisongreier sist, da hun hadde eksem over nesten hele kroppen. (Brukte det ikke, for fant ut at eksemet skyldes at hun ikke tålte appelsin, og dermed forsvant det når vi kuttet ut appelsin...) Noen gode tips om noe som kan smøres på som ikke gjør vondt? Har lurt litt på om eksemet kan komme av at hun bruker flutide i babyhaler mot astma. Har jo lest at det kan forårsake sopp i munnen, og tenkte at det kanskje kan irritere huden også. (Vi vasker etter hver inhalasjon).
Paddin Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Daktacort får du 15g respetfri på apoteket... veldig effektiv på eksem rundt munnen. Er egnetlig en krem for fotsopp, men vi ble anbefalt dette på Voksentoppen. Elllers se denne tidl tråden om det samme temaet. Lykke til. http://www.dinbaby.com/forum/thread/9587107
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå