Gå til innhold

Hvor går grensen til å sykmelde seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er den typen som ikke er hjemme og syk før jeg nesten ikke kan gå.. Men er gravid 7+1 i dag, og har vært uvel og småkvalm de siste 2 ukene egentlig.. Har klart å holde det i sjakk, men er jo sliten når jeg da kommer hjem fra jobb og ligger stort sett på sofaen til jeg legger meg i 9-10 tiden..

Syns egentlig at det blir litt verre for hver dag, men har enda ikke kasta opp.

Jobber på småbarnsavdelig i barnehage og det er ikke akkurat bare å sette seg ned og slappe av når man ikke er helt i form, må være tilstede og ta i ett tak.

Har de siste ukene tatt det litt roligere på jobb, noe som tilsier at de andre må jobbe litt mer da, og jeg lurer litt på hvor egentlig grensen går for å sykmelde seg når man er gravid.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet godt hvordan dette er, er ped.leder i bhg..jeg synes du skal ta det med ro nå, ig tenke på deg selv..du har bare deg selv og takke..og denne tiden får du ikke igjen, du trenger ikke sykemelde deg fult??kanskje 50% eller mindre? ta det med legen din..:-) lykke til

Skrevet

Jeg sliter med det samme. Er 7+0 i dag, kvalmen min har heldigvis vært ok på dagen, men etter jobb har jeg vært helt ødelagt, sofa og kvalm, ikke noe blir gjort etter jobb!

Har klart meg gjennom arbeidsdagen, takket være at de som jeg jobber nærmest med vet om at jeg er gravid og har tatt hensyn. Men det plager samvittigheten min noe vannvittig.

Liker ikke å gå på jobb og komme hjem sliten og med dålig samvittighet for at man ikke får gjort jobben sin branok...

Og liker i allefall ikke tanken på å sykemelde meg.. Så dilemmaet er kjipt.

Skal man jobbe og gjøre en dålig jobb?

Eller bli sykemeldt og ha dålig samvittighet for ikke å være på jobb?

Skrevet

Vanskelig spørsmål som jeg har stilt meg selv også. Er i uke 11+3 i dag, og har vært temmelig kvalm siden uke 6 ca. Jeg har kontorjobb, og da sitter det kanskje enda lenger inne å sykemelde seg. Jeg takler jo jobben greit, men har samme problem som deg etter arbeidstid. Er helt utslitt når jeg kommer hjem. Har veldig dårlig samvittighet overfor sønnen min på 2,5 år, da jeg ikke har særlig mye overskudd til han etter jobb. Spesielt de ukene mannen min er i nordsjøen, og jeg må ta meg av alt på hjemmefronten. Kan jo ikke akkurat si at huset er så rent å pent som det pleier å være...

Kan vanligvis ikke slappe av før sønnen min er i seng ca kl 19-19:30 og da er jeg sååå trøtt. Ikke lett å være gravid småbarnsmor i full jobb nei!

Skrevet

tror hver enkelt må kjenne etter den grensen selv! men når man er gravid skal man jo unne seg alt og ikke gjøre noe man ikke har lyst til...

Skrevet

svangerskapspenger er jo en ting????

Skrevet

Svangerskapspenger får man kun hvis det er fare for skade på fosteret ved å være på jobb.. Og det er det jo ikke..

Får se det ann litt tror jeg.. Har gått ganske greit i dag, men er jo forskjell på dagene og.. Noen dager verre enn andre...

Skrevet

Hei:)

Jeg snakket med arbeidsgiver, og får ordnet med han ang aktiv sykemelding, fordi jeg er veldig dårlig på kveldstid.

Og arb.giver som nettopp har fått sitt andre barn er veldig forståelsesfull, så man får jo sykepenger:)

Vi kunne ordnet det oss imellom, men siden jeg ikke har råd til å gå glipp av lønn, ble det aktiv sykemelding, slik at jeg kan jobbe når jeg er frisk nok:)

Får jeg jo vanlig sykemelding må jeg jo uansett holde meg hjemme, selv om jeg kan jobbe dagvakter...

Tror iallefall det er sånn:p

Skrevet

Dette hørtes kjent ut, er åtte uker på veg og jobber som ped. leder i bhg. Veldig travelt å lite mulighet til å sette seg ned å slappe av. Ida g har jeg bare gått rundt å vært skjelven og uvel, og helt kraftløs. dessverre har vi allerede en som er sykmeldt, så da er det enda vanskeligere å tenke på seg selv og sykmelde seg..

Hva skal jeg gjøre?:(

Skrevet

Mister man noe i lønn ved å bli sykmeldt? Eller misforstod jeg deg her nå? Trodde ikke det, jeg..

Skrevet

tror rosered ikke helt vet hva hun snakker om. Du mister ingenting ved å sykemelde deg overhode.pga graviditet eller annet , under graviditeten.Og opparbeider det same som du skulle ved å vært på jobb.

amalie

Skrevet

Jeg vet hva jeg snakker om jo.. Veit at man ikke taper penger på å sykmelde seg, men lurte på hva andre mener grensa er for å sykmelde seg..

Veit at man får sykepenger når man er sykmeldt, men man får bare svangerskapspenger hvis man ikke kan være på jobb dersom jobben gjør så det er fare for fosteret.. Det er nemmelig 2 forskjellige ting...

Skrevet

Hei dere småmager:)

Er selv 7+0 i dag, jobber skift, og føler meg ikke bra i det hele tatt! står opp kl 5 denne uka, og sitter å ser på et samlebånd.. mens jeg slåss mot søvnen og kvalmen.. og kulden.

Var hos legen 5+2, og var i toppform, han mente jeg fin kunne jobbe 3-skift frem til termin! Noe ingen har gjort på jobben før meg pga støy, tunge løft og sklifare!

tenker bare på søvn, og et stille sted uten vibrasjoner og støy!

Har måtte gå hjem fra jobb en gang allerede på grunn av kvalme og svimmelhet , og holdt meg hjemme en dag.. liker ikke dette, men orker rett og slett ikke.Tror kolleganen mine ville hatt det lettere uten meg der.

Mistet i sommer i uke 8, så er vel ekstra oppmerksom på alt, men sist fungerte jeg godt, ikke trist og lei, heller ikke så trøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...